Anketa:
Rossiho Desmosedici GP11 odhalená
ZdieľaťPridané: 12.01.2011 Autor: Varan
Čitatelia: 8250 [Bleskovky - Novinky]
Prototyp Desmosedici GP11, ktorý bude v nastávajúcej sezóne riadiť Valentino Rossi, bol dnes oficiálne predstavený.
![]() |
Valentino Rossi, spolu so svojím tímovým kolegom, Nickym Haydenom, bol dnes v Madonna di Campiglio odhaliť Ducati Desmosedici GP11, s ktorými budú jazdiť v roku 2011 kráľovskú kubatúru MotoGP.
Kompletne nový dizajn kapotáže bude obsahovať slávnu taliansku žltú, ako je u Rossiho zvykom.
Muž stojaci za dizajnom GP11, Filippo Preziosi, na tlačovej konferencii prezentoval základné zmeny a vlastnosti, medzi ktoré patrí nová aerodynamika, zmena krútiaceho momentu, tuhosť podvozku a ,,prekopanej“ elektroniky. ,,Aerodynamika je úplne odlišná a nový prototyp bude vychádzať z prvkov, ktoré sme testovali v novembri vo Valencii.“ povedal Preziosi.
Na konferencii nechýbal ani generálny manažér Ducati, Claudio Domenicali: ,,2011 bude rokom veľkých zmien. Bude to začiatok tretej fázy našej existencie v MotoGP, historický moment. Mať Valentina Rossiho v tíme je nový aspekt. Každý vie, čo je Valentino schopný poskytnúť v podmienkach spätnej väzby pre vývin a posilnenie projektu.“
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zdroj: motogp.com
Pridané: 12.01.2011 Autor: Varan Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!