Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 676 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

MOTOQUAD www.foxracing.sk DS auto Sumoto Brno Indian - www.klasikmoto.sk VR46 - motosvet.sk choppermania.sk

Anketa:

Tvoja prvá motorka bola:

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

MORE A ALPY 2003 1/25

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 29.07.2003 Autor: Peter Herghott Fischer
Čitatelia: 13246 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

(Svätý Jur - Wien - Graz - Klagenfurt - Udine - Grado - Venezia - Padova - Verona - Mantova - Sorbolo - Parma - Janov - Savona - Ventimiglia - Imperia - Menton - Monaco - Nice - Cannes - St.Raphael - Ste.Maxime - St.Tropez - Draguignan - Grand Canyon du Verdon - Sisteron - Gap - Grenoble - Chambéry - Annecy - Ženeva - Lausanne - Bern - Zurich - Feldkirch - Bludenz - Innsbruck - Worgl - Kitzbuhel - Zell am See - Salzburg - Linz - St.Polten - Wien - Svätý Jur)

 Trasa
Trasa

Túto dovolenku som pôvodne plánoval na leto 2002, ale z rôznych dôvodov sa ju nepodarilo uskutočniť. Celý plán sa teda presunul o rok, takmer bezo zmien. Cez zimu som prečítal kopy cestopisov, na nete pozháňal potrebné info, kúpil mapy a sprievodcov a netrpezlivo odratával dni do odjazdu. S mojou drahou polovičkou Gabikou sme neboli rozhodnutí, či ideme sami, alebo niekoho pozveme so sebou. Rozhodne však nie viac ako dve motorky. Postupne som oslovil troch ľudí, v ktorých som mal dôveru, ale z im známych dôvodov nešli. Ok teda, ideme sami, žiadny problém... Išli sme na Honde CB 500, ktorú už mám vyše roka a poznáme sa dobre. Je to rok výroby 1996, 25 kW verzia s bubnovou brzdou vzadu. Na jar dostala nastavenie ventilov a karburátorov, výmenu všetkých náplní a tesne pred odjazdom som prezul pneu (Pirelli Match), vymenil brzdové platničky a sviečky.

Pár dní pred odjazdom však nič nebolo tak ideálne ako malo byť. Počnúc prácou, cez rodinu a končiac počasím. Termín odjazdu v sobotu 21.6. sa síce podarilo dodržať, ale neodchádzal som celkom v pohode. Domov by sme sa mali vrátiť o 15 dní, teda v sobotu 5.7.

1.deň, sobota 21.6.2003 (Svätý Jur - Bratislava - Viedeň - Graz - Klagenfurt - Villach - Udine - Grado)
stav počítadla: 18 223-18 853
total: 630 km
tank: 13,71 l (za 12,60 € = 0,919 €/l) 13,33 l (za 13,50 € = 1,012 €/l)
teplota cez deň: 10 - 32˚C
max. rýchlosť dňa: 150 km/h

V piatok 20.6. som mal dovolenku, to aby som si pred odjazdom dostatočne oddýchol a nemal zbytočné stresy. Väčšinu vecí som na motorku nabalil už vo štvrtok večer a tak celý deň nebolo čo robiť, len sme sa s Gabikou tak poflakovali po dome a spali. Aby sme sa vyhli najväčším teplotám a autám, som odchod naplánoval v noci na sobotu medzi 22:00 a polnocou. Pár hodín pred odchodom som už bol nervózny a len všetko kontroloval, Gabika do seba liala kávu, lebo fakt nie je taký nočný vták ako ja. Počasie bolo v pohode, ale južnejšie v Európe to až tak v pohode nebolo a tak som čakal, že k moru suchou nohou nedôjdeme.
Sytič, zapaľovanie, naštartovanie, lúčenie s rodinou (lúčili sa ako keby sme šli niekam do Afganistanu... mal som blbý pocit) a po 22:00 pomalý odjazd smer Blava. Na oboch hraniciach štemple, Bratislava a starosti všedných dní nám miznú za chrbtom, Európa zahalená v čiernej tme pred nami. Diaľnicou A4 sme sa dostali do Viedne, napojili sa na A2, kde sa začalo to pravé dopravné peklo – samé rozkopávky a obmedzenia, 60-ka, kvantá plechovkárov, úzka cesta... humus o jednenástej v noci. Po pár km je tomu našťastie koniec, ešte krátko zastavujeme na odpočívadle Oldtimer za Viedňou, fúka studený vietor a Gabka sa nalieva Red Bullom. Potom už len svištíme južne na Graz, čakal som že urobíme aspoň 150 km jedným dychom, ale počasie hraje proti nám – z ničoho nič sa púšťa total lejak, boli sme morkí len čo som stihol zastaviť pod prvým nadjazdom. Navliekame nepremoky v absolútnej tme, kamióny nás ošplechujú, zase humus... Je jedna hodina v noci, sme tri hodiny na ceste a stále sme len za Viedňou, ale lepšie než byť v robote, no ne?

V okolí Semmeringu sa cesta aj hory začínajú dvíhať, sme na úpätí Álp a dážď hustne. Rýchlosť sa znížila asi na 80 km/h, rýchlejšie som sa neodvážil. Predbiehali nás autobusy, dodávky a poľské fiatky. Moje motoego prežíva krízu, ale bezpečnosť je prvoradá. Pri klesaní dážď ustáva a na prvom suchom úseku letíme 150 km/h, fiatky s autobusmi strácame za chrbtom.

Pri Grazi tankujeme za 12,60 € najlacnejší benzín celej cesty (0,919 € za liter) a tlačíme chleby. Je 3:00 a na pumpe to celkom žije, je tu veľa poliakov a maďarov. Je už sucho, ale nepremoky si nechávame, ide sa v nich lepšie. Cesta ďalej ubieha v pohode, pred Klagenfurtom sa znova dvíha, začínajú prvé tunely, ešte sa krátko zastavujeme na odpočívadle, nalievame do seba dva čaje za 2,60 € a pozorujeme svitanie. Potom nás zas tlačia mechúre a stojíme na čurpauzu. Jeden slovák sa mi prihovorí: “Chlape, tam dole prší jak hovado…” No jo starec, veď sa neroztopíme. Hrkoceme ďalej smerom k hraniciam, ale už mám ťažké viečka a Gabka vzadu tiež zaspáva, ani denné svetlo nás nepreberá. Radšej teda zastavujeme na odpočívadle s pekným výhľadom na dvíhajúce sa Dolomity, na malom briežku rozkladáme karimatky a chrápeme.

 Zastávka na Oldtimeri, keď ešte nepršalo
Zastávka na Oldtimeri, keď ešte nepršalo

 Úpätie Dolomitov pri Klagenfurte
Úpätie Dolomitov pri Klagenfurte

>

Pridané: 29.07.2003 Autor: Peter Herghott Fischer pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria