ISSN 1336-6491 | Online: 1496 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Scooter Cup 2011 - Dunajská Streda

 Zdieľať

Pridané: 06.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4046 [Šport - Ostatné]

Prvý májový víkend odštartovali cestní skútristi svoju, už siedmu pretekársku sezónu. Pre činovníkov Výkonného výboru je to však historicky dôležitý zlom v realizácii pretekov cestných skútrov, pretože začiatkom roka 2011 sa Slovenská Asociácia Skútrov stala plnohodnotným členom Slovenskej Motocyklovej Federácie, najvyššej športovej a motorkárskej autority na Slovensku.

Doterajšie nezávislé pohárové preteky sa vstupom do SMF zmenili na oficiálne Medzinárodné Majstrovstvá SR SCOOTER 2011. Preteky cestných skútrov tak získali na prestíži a vážnosti.

Od skorého rána v sobotu, 30 apríla, vládol na motokárovom okruhu KARTINGteamu 2001 v Dunajskej Strede čulý ruch. Do paddocku prichádzali pretekárske tímy nielen zo Slovenska, ale aj z Maďarska a Českej republiky, kde sa preteky cestných skútrov tiež tešia veľkej popularite. Po zimnej prestávke absolvovali spoločne voľný tréningový deň pred nedeľnými pretekmi.

V prvomájovú nedeľu predpoludním, za krásneho slnečného počasia, sa na štartové rošty postavila v šiestich pretekárskych disciplínach až štyridsiatka jazdcov v šiestich kubatúrach. Vzhľadom na zvýšenie atraktivity pretekov MMSR SCOOTER 2011 zvolili činovníci SAS stratégiu spoločných súbojov jazdcov najslabších kategórií STREET a KEEWAY-cupu. Pretekári kubatúry SPORT súťažili s maďarskými jazdcami SUZUKI-cupu. A spoločne odštartovali aj jazdci dvoch najsilnejších kubarúr RACING a OPEN.

Počas prvých finálových rozjázd jednotlivých kubatúr bolo na trati rušno a bolo sa na čo pozerať, každý jazdec bojoval do posledného metra a do poslednej sekundy. Nálada na trati a aj v paddocku bola nabitá energiou a súťaživosťou. Vychutnával si ju aj prezident SMF, Dr. Peter Smižík, ktorý si štart skútristickej sezóny nenechal ujsť.

Rýchly škrt cez celý itinerár pretekárskeho dňa spravila prudká prietrž mračien a vytrvalý silný dážď, ktorý v tej chvíli totálne zmaril ďalšie boje o body v druhých finálových rozjazdách prvých pretekov MMSR SCOOTER 2011. Motokárový okruh bol v priebehu pár desiatok minút zaliaty vodou, tak, že sa tam mohli zorganizovať preteky skifárov a kanoistov. Vzhľadom na množstvo vody by bolo rizikom vyhlásiť aj tzv. „mokré preteky“, nebezpečenstvo kolízií a zranení bolo veľké.

Po zvážení všetkých faktorov jury rozhodla o predčasnom ukončení prvých tohtoročných pretekov MMSR SCOOTER 2011. Vyhodnotenie prebehlo a jazdci boli ocenení podľa oficiálnych výsledkov prvej finálovej rozjazdy všetkých kubatúr.

Prvenstvo si vyjazdili:

  • 50 STREET – Lukáš HYPSKÝ – VX MOTO SK – Motowell – SVK
  • KEEWAY-cup – Ján PAVLÍK – GVP MOTO – Keeway – SVK
  • 50 SPORT – Mário MAJEROV – SSRT – Yamaha – SVK
  • SUZUKI-cup – Atilla MAGDA – MALOSSI RACING – Suzuki – HUN
  • 70 RACING – Pavel GELLNER – POLINI CZ – Piaggio – CZ
  • OPEN – Martin GUDÁBA – 4RT – Piaggio – SVK

Viac na: www.scooter-racing.eu

Pridané: 06.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »