Anketa:
Honda predstavila prototyp pre Moto3
ZdieľaťPridané: 03.06.2011 Autor: Varan
Čitatelia: 3948 [Bleskovky - Šport]
Honda Racing Corporation včera na tlačovej konferencii v Catalunyi oficiálne predstavila Hondu NSF 250R.
Vodou chladený štvortaktný jednovalec pre Moto3, ktorý v roku 2012 nahradí terajšiu dvojtaktnú 125ku používanú v triede GP125, zdedí dôležité prvky svojho predchodcu 125cc, vrátane podvozku a geometrie založený na úspešnom ráme terajšej 125ky. Suchá hmotnosť je 84 kg a k dostaniu bude koncom roka 2011.
![]() |
Shuhei Nakamoto vysvetlil filozofiu rozvoja Moto3: ,,Naším cieľom je rozšíriť základňu Motorsports cez triedu Moto3 a najväčšiu radosť by bola pre túto triedu byť odrazovým mostíkom pre budúcich šampiónov."
![]() |
Vyjadril sa aj bývalý šampión Alex Criville: ,,Je čas na zmenu do Moto3. Budúcnosť bude zaujímavejšia. Pre mňa je to dobrý čas na zmenu do tejto triedy." Criville pôjde predvádzacie kolo približne o 17.00 dnes a ďalšie pred MotoGP Warm-Up v nedeľu 5. júna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zdroj: motogp.com
Pridané: 03.06.2011 Autor: Varan Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cestou necestou za gruzínskymi šotolinami 2018
- Prečo som si kúpil KTM 1190 Adventure?
- Vyskúšali sme tri BMW: S 1000 XR, R 1200 RT a K 1600 GTL
- BMW R1150 GS pohľadom dneška
- Vyskúšali sme deflektor MRA X-Creen Sport
- Test Derbi Terra 125 Adventure - slečna na všetko
- Derbi GPR 125 4T – osminka s charakterom
- Husqvarna SMR 511 - generátor zábavy
- Kawasaki VN900 Classic SE - pohoda, klídek a tabáček
- Husqvarna TE 310: viac ako málo, menej ako veľa
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!