Anketa:
Test nádherného cestovateľa v čase - BMW R 18 First Edition 2020 s najväčším boxerom v histórii 1/2


Pridané: 11.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4712 [Testy a predstavenia - Test]
Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.
Veru, kto dnes nemá v ponuke retro, akoby neexistoval. BMW rozhodne má z čoho čerpať, a „hipsterských“ modelov má v ponuke dosť, ale tentoraz načreli do histórie ešte hlbšie - a to dokonca až do medzivojnového obdobia, kedy vyrábali model R 5. Ten bol hlavnou inšpiráciou pre dnešnú R 18. Číslo osemnásť neznačí nič iné než objem motora. Áno, skutočných 1800 kubíkov. V dvoch valcoch. Protibežných.
Pozrime sa na R 18 bližšie:
- najväčší BMW boxer v histórii, 1802 kubíkov
- výkon 91 koní (67 kW) pri 4 750 otáčkach
- krúťak 158 Nm pri 3 000 otáčkach
- od 2 000 do 4 000 otáčok krúťak stále aspoň 150 Nm
- rozvod OHV (vačkové hriadele v bloku motora, ventily ovládané zdvíhacími tyčkami)
- nastavenie vôle tradične skrutkami
- vŕtanie a zdvih 107,1 x 100 mm
- chladenie vzduchom, našťastie
- suchá jednolamelová spojka s antihoppingom
- hmotnosť motora 110 kg
- pohotovostná hmotnosť motocykla 345 kg
- v základe ako monopost, teda bez stupačiek a sedla pre spolujazdca
- odkrytý náhon kardanom
- trakčná kontrola
- jazdné režimy Rain, Rock a Roll
- predné koleso 19-palcové, vzadu 180/16
- dvojitý kolískový oceľový rúrkový rám
- predná vidlica tradičná teleskopická, s prekrytými klzákmi
- zadná kyvka pripomínajúca hard-tail
- bezkľúčové ovládanie
- plné LED osvetlenie vrátane denného svietenia
- veľa príplatkovej výbavy a doplnkov (náklonové svietenie, spiatočka, asistent rozjazdu do kopca, iné riadidlá, dizajnové diely...)
- v ponuke aj verzia Classic s vyšším plexi, pohodlným sedlom aj pre spolujazdca, prídavnými LED svetlometmi, brašnami a 16-palcovým predným kolesom
My sme mali možnosť odviezť sa na R 18 First Edition. Awiove dojmy z prvého stretnutia a prvej jazdy nájdeš na týchto dvoch videách:
Video: BMW R18 First Edition - ako jazdí najväčší boxer z Bavorska
Video: Predstavenie: BMW R 18 2020 - najväčší boxer motor BMW v retro cruiser štýle
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 11.02.2021 Autor: Peter Fischer
Súvisiace články:
- BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi - Awia
- Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Herghott
- Jazdili sme nové BMW boxery: R 1250 GS a RT 2019 so systémom ShiftCam - Awia
- BMW predstavilo nový 1800 kubíkový boxer motor - Awia
- Prvý test - Honda CB1100 2013 - v sedle modernej “Seven Fifty” vo Valencii - Awia
- Vyskúšali sme Triumph Speedmaster 2011 - Awia
- Kawasaki W800 Special Edition 2014 - retro ako sa patrí - matox
- Kawasaki W800 2019 – skutočný retro bike anglickej školy - Awia
- Jawa 250 592, r. v. 1969 - po rokoch sa vraciam k vôni spáleného oleja - Awia
- BMW R 18 Classic a nová rada R nineT modelov 2021 vrátane výročnej G/S 40 rokov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Pozri si detaily dakarského špeciálu KTM 450 Rally 2021
- Kawasaki predstavila KLR650 2022 pre USA
- Pozri si zblízka Hondu CRF450 Rally Rickyho Brabeca
- Unikli prvé obrázky reálnej podoby adventure modelu CFMoto 800MT
- Triumph Rocket 3 R 2020: mať najväčší motor medzi nohami vôbec nie je ťažké!
- Legendárna „Busa“ je späť – Suzuki odhalila novú Hayabusu 2021
- BMW K1600 Grand America - luxusný grand-tourer nielen na americké cesty
- Moje skúsenosti s deflektorom MRA X-Creen Sport
- Na köttbullar na Husqvarne Vitpilen 701 - motorke pre ortodoxných
- Recenzia motocyklovej navigácie Navitel G550
- ... zobraz všetky články od tohto autora
