Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 945 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28776
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17125)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11651)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako jediní na Slovensku sme vyskúšali Jawu 660 Vintage 2017

 Zdieľať

Pridané: 13.04.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 33442 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Druhá novinka v štýle retro ktorú Jawa predstavila pre rok 2017, je postavená na báze známeho 660-kubíkového jednovalca. Nenechal som si ujsť príležitosť sa ako jediný slovenský novinár na nej krátko previezť.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Jawa mala v posledných rokoch v ponuke motorku s moderným štvortaktom Minarelli - rovnakým jednovalcom, aký používala Yamaha v svojich modeloch XT660. Bola to Jawa Sportard, čosi ako športové cestovné enduro. Len škoda, že 660 Vintage prichádza až teraz na konci éry normy EURO3, a to v počtom limitovanej edícii.

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Dizajn vychádza podobne ako pri 350 OHC z "triapoly", typ 634 zo 70-tych až 80-tych rokov. Na pohon slúži už spomínaný kvapalinou chladený jednovalec. Brzdy sú solídne, vpredu dvojkotúč, ktorý si s motorkou hravo poradí, a vzadu dokonca netradičný radiálny štvorpiestik. Použitie kvapalinou chladeného motora trochu "kazí" retro vzhľad celého biku, predsa len chladič, hadice a podobne bolo problém nejako upratať z dohľadu obdivovateľov. Odmenou za to je ale príjemný a výkonný motor vyššej kubatúry.

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Vintidža som zobral vyvetrať len na krátku jazdu do centra Žiliny. Priznám sa, že práve od neho som veľa neočakával. Nepáčil sa mi tak ako 350-tka, a myslel som si, že motor poznám dobre z Yamahy. Tu práve nastalo prvé prekvapenie. Motor je naladený inak, nie je taký hladný po otáčkach, ťahá akoby lepšie odspodu. Má príjemné vibrácie a z dvojice výfukov ide pekne utlmený bublavý zvuk. Myslel som si, že ten motor nebude do retro štýlu motorky pasovať, ale opak bol pravdou.

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Dobré je, že Jawa nešla cestou lacných komponentov a vybrala pre Vintage vecičky ako vidlicu Palioli a dozadu dokonca nastaviteľný centrálny tlmič od známeho výrobcu Bitubo. Podvozok je v meste veľmi príjemný, žiadne pohupovanie v štýle kývačky sa nekoná, povedal by som skôr, že je nastavený tvrdšie a športovo. Brzdy rovnako bez výhrad - dvojkotúč, pancierové hadice, vzadu dokonca štvorpiest.

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Prístrojovka je dobre zvolená - analógové budíky sem rozhodne pasujú, a medzi nimi je moderný LCD displej so štandardnou sadou informácií. Nechýba dokonca ani ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Možno je trochu škoda, že "budíky" sú celé plastové - trochu chrómu by tu pasovalo asi viac.

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Konkurencia

Ak by sme si predstavili, že Jawa 660 Vintage by bola štandardne na trhu (čo nie je, pretože ako sme spomínali, je to len dopredaj Euro 3), bola by v presne opačnej situácii, než jej 350-kubíková kolegyňa. Do karát by jej nehralo to, že iba o jeden jediný kilowatt prekračuje hranicu 35, takže držitelia A2 vodičákov by ju nebrali do úvahy.

A najmä cena je pomerne vysoká. Taká Honda CB500F je o 1 300 eur lacnejšia, a lacnejšia je napríklad aj Honda NC750S, či objemovo podobné Kawasaki Z650 (o 200 eur), Suzuki SV650A (o 500 eur), Yamaha MT-07 (o 300 eur), a podobne. Všetky spomenuté sú dvojvalce a okrem NC750S sa robia aj v A2 verzii.

Záver

Po krátkej jazde v centre mesta mi normálne napadlo, že je veľká škoda, že týchto bikov Jawa vyrobí len obmedzený počet. Je to moderná motorka z kvalitných európskych komponentov. Jediná otázka je, či sa vám jej dizajn a spracovanie páči. Priaznivci značky však rozhodne Vintage nenechajú ladom - i vďaka menšej vyrobenej sérii sa čoskoro stane zberateľským kúskom. Jej cena je 6 890 eur.

Plusy, mínusy

retro dizajn, kvalitné komponenty, podvozok iba EURO3, nemá ABS, cena

Video

Video: Jawa 660 Vintage 2017 - krátka jazda

Pozadie / Wallpaper:

Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017
Jawa 660 Vintage 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Jawa 660 Vintage 2017:

Servisný interval 9 000 km
Spotreba 4,5 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 15 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 250 km
Cena motorky 6 890 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Chrániče rukovätí 7,13 eur
Padacie rámy 132 eur
Hlavný stojan 132 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 12 eur
Spätné zrkadlo 14 eur
Smerovka 9 eur
Svetlomet 89 eur

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o.. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Jawa 660 Vintage 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:Jawa
Model:660 Vintage
Rok:2017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:651.9 ccm
Max. výkon:49.0 k (36.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:57.5 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 84.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm
Pneu vpredu:100(110)/90(80) R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:140(150)/80(70) R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198 kg
Výška sedla:825 mm
Rázvor:1500 mm
Objem nádrže:15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:160 km/h
Spotreba paliva:4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 250 km
Doplnková výbava:
ABS:nie
Iná výbava:vidlica Paioli, zadný tlmič Bitubo
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2017: 6 890 EUR
Motor Minarelli

Pridané: 13.04.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: