Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 429 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1873
Áno, bolo to v pohode: 47% (884)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (989)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 26.07.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17753 [Testy a predstavenia - Test]

2,5 hodiny, 6 jázd, 5 strojov, 2x motokros, 2x enduro, 1x ATV, 2x dvojtakt, 2x štvortakt. Všetky oranžové a "Ready to Race" tak to je iná pecka na pondelkové popoludnie.

Všetko sa to odohralo na premočenej trati areálu Lovčica-Trubín v srdci Slovenska. Pozvánku od centrály KTM CEE dostali novinári zo Slovenska, Čiech, Poľska, Maďarska a Rumunska. Špeciálny hosť Tadeusz Blazusiak z Poľska. Taddyho asi každý pozná ako dvojnásobného víťaza Erzberg Rodea. Tento rok sme boli dokonca pri tom: Erzberg Rodeo 2008 - deň tretí - masaker.

Deň pred testovaním intenzívne prší a rovnako je tomu aj ráno keď sadám v Košiciach na motorku a smerujem do stredu Slovenska. Počasie sa našťastie umúdruje no ja tuším, že trať v Lovčici, ktorú dosť dobre poznám bude určite pekne premočená a patrične náročná. Organizátori však všetko svedomito pripravili a čakala nás upravená a napáskovaná trať aj s dvomi enduro sekciami. Po rozdelení motoriek do jednotlivých jázd sa púšťame do jazdenia. Spolu s nami aj Taddy Blazusiak a to vám bol teda naozaj zážitok. Trať bola naozaj náročná a umožnila skvele preveriť schopnosti strojov ako aj tie naše. Pozrime sa čo je vlastné pre modelový rok 2009 nové.

KTM pre tých najmenších jazdcov

Pre rok 2009 KTM predstavila kompletne novú 50 SX a upravenú 65 SX a 85 SX. Motor SX 50 má teraz nové 3-hriadeľové usporiadanie, keď automatická spojka našla miesto na strednom hriadeli čo zabezpečí menšie opotrebenie obloženia. Všetky modely majú teraz upravený chróm-molubdénový rám prebraný priamo z veľkých motokrosových strojov. Samozrejmosťou je nová grafika.

Motocross SX 2009

Napriek chýrom o použití elektornického vstrekovania pre štvortaktné motory všetky modely 2009 sú plnené naďalej karburátorom. Štvortakty používajú Keihin FCR MX karburátor a akceleračnou pumpou a senzorom natočenia škrtiacej klapky. KTM taktiež zareagovala na nové pravidlá v triede MX2 a predstavila novú 150 SX. Dvojtakt so zvýšeným objemom zdieľa mnoho dielov s 125 SX. Štvortakty 250 a 450 SX-F sú teraz vybavené hliníkovou platňou pod motorom, protektormi rúk a riadidiel, oranžovým trojitými okuliarmi, SXS sedlom a špeciálnou grafikou.

Taddy Blazusiak na KTM  SX-F
Awia na KTM 450 SX-F
 Peter Vencel na KTM 250 SX-F
 Peter Vencel na KTM 250 SX-F
Awia na KTM 450 SX-F

Vyskúšali sme 150 SX a 450 SX-F

150 SX

Nuž nie som veľký kamarát s dvojtaktami, ale liečim sa. 150 SX ma zaujímala hlavne ako novinka a pre porovnanie so 125. Mnoho dielov je rovnakých a veru ak by ma na to posadili nevedel by som povedať či sedím na 125 alebo 150. Výkon bude vyšší (výrobca ho neudáva) ale stále je to maloobjemový dvojtakt. Na radu prišiel ako posledný a po všetkých tých výkonnejších strojoch som si musel zvykať na točky. Hlavne v zákrutách sa podtočenie nevypláca. To je ale skôr chyba jazdca ako stroja. Úžasne ľahká bola ovládateľnosť a za zmienku stojí aj fakt, že hmotnosť 150-tky je na chlp rovnaká ako 125-ky. Podvozok predviedol svoje schopnosti aj pri skokoch (čo nieje zrovna moja silná stránka) a lietal som vzduchom so skvelou istotou. Pri rozhodovaní medzi 125 a 150 by som ja teda neváhal.

450 SX-F

450 SX-F si už pýta pána jazdca. Vyžmýkať z nej maximum je pre mňa nemožné. Jazdilo sa mi na tom skvele, ťahalo to proste stále. Okrem motokrosovej časti som s ňou zablúdil aj do lesa na enduro trať. Hej viem bol to MX ale čo už, keď sa schyľovalo ku poslednej jazde a žiadne enduro už nebolo na pláne. V lese to bolo totálne mydlo ale aj tak som prešiel značnú časť trate bez problémov. Skončil som až na nepríjemnom výjazde s oblými kameňmi na vrchu. Naviac bol stočený do zákruty. Trochu som sa tam vytrápil a aj dvíhal 105 kíl váhy. Elektrický štartér ma vtedy naozaj potešil.

Foto:
 KTM 125 SX 2009 KTM 150 SX 2009 KTM 250 SX 2009 KTM 250 SX-F 2009 KTM 450 SX 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTMKTM
Model:125 SX150 SX250 SX250 SX-F450 SX
Rok:20092009200920092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:CrossCrossCrossCrossCross
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (2T)jednovalec (2T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.8 ccm143.6 ccm249 ccm248.6 ccm449.3 ccm
Kompresný pomer:12,8:112,8:112,8:112,8:112,5:1
Vŕtanie x Zdvih:54 x 54,5 mm56 x 58,5 mm66,4 x 72 mm76 x 54,8 mm97 x 60,8 mm
Palivový system:karburátorkarburátorkarburátorkarburátorkarburátor
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm300 mm300 mm300 mm300 mm
Zdvih vzadu:335 mm335 mm335 mm335 mm335 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm260 mm260 mm260 mm
Pneu vpredu:80/100-2180/100-2180/100-2180/100-2180/100-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:100/90-19100/90-19110/90-19100/90-19110/90-19
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:90.8 kg90.8 kg95.4 kg98 kg104.6 kg
Výška sedla:985 mm985 mm985 mm985 mm985 mm
Rázvor:1471 mm1471 mm1475 mm1475 mm1475 mm
Svetlá výška:390 mm390 mm390 mm380 mm380 mm
Objem nádrže:8 l8 l8 l8 l8 l

Enduro EXC 2009

Pre rok 2009 dochádza k zmene označenia. Nebude sa používať písmeno "R" v názvoch všetkých EXC modelov (400 EXC, 450 EXC, 530 EXC) Model 250 EXC-F si však necháva písmeno “F” aby nedošlo k zámene s dvojtaktným modelom. V ponuke sa objavuje nový model 400 EXC, ktorý má byť dobrým kompromisom medzi výkonom a ovládaním. Od 450-tky sa líši kratším zdvihom piestu, novým kľukovým hriadeľom a optimalizovanou palivovou mapou.

Six Days - Modely pre šesťdňovú

KTM ponúka aj modely v špecialnej sérii SIX DAYS na báze nových 2009 EXC modelov. Je to prvý raz, čo pnúka tieto modely nielen účastníkom šesťdňovej ale aj bežným zákazníkom.

  • dvojtakty: 125, 250, 300 cc
  • štvortakty: 250, 450, 530 cc
  • SIXDAYS sedlo s púzdrom
  • zadná rozeta Stealth
  • ochrana motora
  • nádrž z priesvitného plastu
  • vysoko kvalitné trojité okuliare
  • MX protektory rúk
  • protektory rámu
  • exkluzívna SIXDAYS grafika

Taddy Blazusiak na KTM 250 EXC-F
Awia na KTM 300 EXC
Taddy Blazusiak na KTM 250 EXC-F
Taddy Blazusiak na KTM 250 EXC-F

Vyskúšali sme 250 EXC-F a 300 EXC

250 EXC-F

Tak toto je už tradične môj enduro favorit. Moje srdce tuším bije v štyroch taktoch a 250 kubíkov mi proste stačí. Výkon je pekne dávkovateľný, nezľakne sa ani nižších otáčok. Hmotnosť je už síce nad 100 kg (oproti dvojtaktu) ale nerobilo mi to žiadne problémy. S dvaapolou si viem vždy skvele zajazdiť. Netrhá sa ako besná a dáva mi toľko výkonu koľko zvládnem. Aj preto som si ju zobral na prvú zoznamovaciu jazdu a skúmal som s ňou nástrahy trate.

300 EXC

Dosť som o nej stále počúval. Že dvojtaktné enduro? Na technické pasáže do lesa to nechcem. Ale vraj 300-vka je iná, vraj to má spodok ako 4T a absolútne besný vrch. A keď som ich videl jazdiť na Erzbergu začal som meniť názor. Sadám na to teda s nadšením a plný očakávania. A? Ako to dopadlo? Bola to pecka. Spodok taký ako u slabšieho štvortaktu, ale vždy ma vytiahol zo sračiek. Potom sa otvorila prívera a s ňou brána do pekla. Buď som v periférom videní začal obdivovať krásu zadného kolesa, alebo sa predok odlepil od zeme a ja som začal plachtiť vzduchom ako zástava. Zavesený na riaditkách chtiac nechtiac po zadnom. Ale držím to tam preradzujem hore a znovu. Predné udržať na zemi takmer nemožné. Rýchlo na brzdy, predok nasmerovať do zákruty podradiť a využívať spodok, ktorý sa dá aj rozumne dávkovať... ale len do vtedy keď sa otvorí brána pekelná...

300-vka zmenila môj pohľad na dvojtaktné enduro. Dokonca sa mi zdá, že by som ju trápil radšej ako 4T 250. Niežeby som bol tak skvelý jazdec a vedel toto monštrum ukočírovať alebo dokonca siahnuť na jeho hranice. Skôr preto, že to bola nesmierna zábava, ktorú som si musel zopakovať druhou jazdou. Nezastavila ma ani únava...

Foto:
 KTM 125 EXC 2009 KTM 250 EXC 2009 KTM 250 EXC-F 2009 KTM 300 EXC 2009 KTM 450 EXC 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTMKTM
Model:125 EXC250 EXC250 EXC-F300 EXC450 EXC
Rok:20092009200920092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:EnduroEnduroEnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (2T)jednovalec (4T)jednovalec (2T)jednovalec (4T)
Objem:124.8 ccm249 ccm248.6 ccm293 ccm449.3 ccm
Kompresný pomer:11.0:111.0:112,8:111,9:1
Vŕtanie x Zdvih:54.0 x 54.5 mm66.4 x 72 mm76 x 54,8 mm72.0 x 72.0 mm95 x 63,4 mm
Palivový system:karburátorkarburátorkarburátorkarburátorkarburátor
Rozvod:DOHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm300 mm300 mm300 mm300 mm
Zdvih vzadu:335 mm335 mm335 mm335 mm335 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm260 mm260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2190/90-2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/90-18140/90-18120/90-18140/90-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:97 kg100.8 kg105.7 kg103.1 kg113.9 kg
Výška sedla:985 mm925 mm925 mm985 mm985 mm
Rázvor:1471 mm1475 mm1475 mm1475 mm1475 mm
Svetlá výška:390 mm385 mm380 mm385 mm380 mm
Objem nádrže:9.5 l9.5 l9.2 l9.5 l9 l

Športové ATV 2009

Novinkou pre rok 2009 je dvojica štvorkoliek 450 SX a 505 SX. Ide o stroje optimalizované pre MX trate. Oproti modelom XC motory poskytujú vyšší výkon, nemajú spiatočku, majú špeciálne MX pneumatky, zmenšenú nádrž (cca 10l). Zmeny sú aj v podvozku rozšírením rozchodu kolies vpredu aj vzadu na 1265 mm. V sérii majú ochranné rámy nôh a platový chránič predného svetlometu (ten je možné ľahko demontovať pre preteky)

Taddy Blazusiak na ATV KTM 450 SX
Awia na ATV KTM XC 525
Awia na ATV KTM XC 525

Vyskúšali sme XC 525

Moje prvé stretnutie s touto šelmou. Zvolil som model XC tzv. "civilnejší" aj keď v objeme 525. Zo začiatku dosť bojujem s radením rýchlostí smerom hore. Radička bola podľa mňa nastavená príliš nízko a mal som problém tam zasunúť čižmu. Boli tam totiž ochranné rámy a textilnými popruhmi, ktoré bránili čižme. Na športových ATV toho veľa najazdeného nemám. 525 nebola sprevodovaná nijako na krátko a tak sa extra na zadné nehrabala. Na druhej strane som sa veľmi rýchlo dostal k prvým skokom na štyroch kolesách. Vozenie bolo extrémne zábavné a z trate ma museli vyhnať. Ak by to však nespravili zišiel by som asi aj sám po ďalších 2-3 kolách od únavy. Riadenie dá na motokrosovej trati s početnými koľajami zabrať a slušne boxuje do rúk jazdca. Ale o tom to všetko je.

Foto:
 KTM 450 XC 2009 KTM 525 XC 2009 KTM 450 SX ATV 2009 KTM 505 SX ATV 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTM
Model:450 XC525 XC450 SX ATV505 SX ATV
Rok:2009200920092009
Kategória:ŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolkaŠtvorkolka
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:447.92 ccm510.4 ccm449 ccm477 ccm
Kompresný pomer:11:111:112,5:112:5
Vŕtanie x Zdvih:89 x 72 mm95 x 72 mm97 x 60,8 mm100 x 60,8 mm
Palivový system:karburátorkarburátorkarburátorkarburátor
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňová + spiatočkamanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:257 mm257 mm244 mm244 mm
Zdvih vzadu:265 mm265 mm258 mm258 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:180 mm180 mm180 mm180 mm
Pneu vpredu:21 x 7 - 1021 x 7 - 1020 x 6 - 1020 x 6 - 10
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:200 mm200 mm200 mm200 mm
Pneu vzadu:20 x 11 - 920 x 11 - 918 x 10 - 818 x 10 - 8
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:163 kg163 kg165 kg165 kg
Výška sedla:820 mm820 mm795 mm795 mm
Rázvor:1280 mm1280 mm1280 mm1280 mm
Dĺžka:1810 mm1810 mm1810 mm1810 mm
Šírka:1148 mm1148 mm1148 mm1148 mm
Výška:1125 mm1125 mm1125 mm1125 mm
Svetlá výška:290 mm290 mm290 mm290 mm
Objem nádrže:13.4 l13.4 l10.3 l10.3 l
Poznámka:
Poznámka:Tlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné OhlinsTlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné OhlinsTlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné White PowerTlmiče vpredu aj vzadu plne nastaviteľné White Power

 Taddy
Taddy

 Awia
Awia

 3 vo vzduchu
3 vo vzduchu

 Taddy to proste vie
Taddy to proste vie

Pozadie / Wallpaper

Prinášame vám dve skvelé pozadia na vašu pracovnú plochu. Na nových modeloch jazdil Taddy Blazusiak.

Taddy Blazusiak na KTM 250 EXC-F
Taddy Blazusiak na KTM 250 EXC-F

Text: Tomáš Hajduch - Awia, Foto: Dominik Cacao Juriš a KTM (Miroslav Lacko a Viktor Balazs), jazdil Tomáš Hajduch - Awia a Peter Vencel z Enduro Aktuál Motoride.

Pridané: 26.07.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria