ISSN 1336-6491 | Online: 1609 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

EP Country Cross Žaškov – po horúčave prišla voda

 Zdieľať

Pridané: 12.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7244 [Šport - Motocross]

V nedeľu 10.07.2011 vyvrcholil tohtoročný seriál Európskeho pohára v country crosse 2011 druhým súťažným dňom v Žaškove. Podujatie sa uskutočnilo spolu so šiestym podujatím MM SR, Slovenského pohára a pohára hoby 2011.

Horúce počasie, ktoré sprevádzalo 262 štartujúcich jazdcov v triedach moto a quad pokračovalo i v nedeľu a preto sa jury rozhodla, s ohľadom na náročnosť trate a vysoké teploty, skrátiť časť hlavného preteku o 15 minút. Uvedené rozhodnutie bolo v súvislosti s neskoršími udalosťami v Žaškove kľúčové, nakoľko to čo prišlo do Žaškova po odmávnutí posledného jazdca v cieli mnohí z aktérov ešte nezažili. Žaškov postihla silná búrka sprevádzaná krupobitím a silným vetrom. Z uvedených dôvodov musel usporiadateľ zrušiť záverečné dekorovanie víťazov a za pomoci hasičov zabezpečiť bezpečný odchod účastníkov podujatia.

Našťastie uvedené ťažkosti prišli až po dojazde jazdcov do cieľa a tak môžeme hodnotiť i druhý súťažný deň country crossu v Žaškove, ako i celého seriálu EP v country crosse 2011.

Tak ako v sobotu i v nedeľu na trati EP dominovali slovenskí jazdci. V triede Junior v nedeľu zvíťazil poľský jazdec Pawel Szymkowski, pred druhým Marekom Haviarom a tretím Marekom Brečkom zo Slovenska. V seniorskej kategórii, po sobotňajších technických problémoch, dominoval domáci Štefan Svitko, ktorý zvíťazil pred ďalšími Slovákmi Róbertom Kapajčíkom na 2.mieste a Jaroslavom Štbekom na 3.mieste. Vo veteránoch, tak ako v sobotu, zvíťazil Zdeněk Cyprián z ČR (licencia SMF) pred poľským jazdcom Miroslawom Kowalskim a druhým českým jazdcom s licenciou SMF Oldřichom Bražinom. V súťaži quadov v nedeľu prvenstvo získal Damian Rajczyk z Poľska pred druhým Dawidom Kalinowskim taktiež z Poľska a tretím Michalom Farkašovským zo Slovenska.

V konečnom hodnotení Európskeho pohára country crossu 2011 máme na medailových miestach jazdcov v každej z moto tried. V juniorke tohtoročné prvenstvo patrí Pawelovi Szymkowskému, na druhom mieste je slovenský jazdec Marek Haviar a tretí Adam Petó z Maďarska. V kategórii Senior je tohtoročným víťazom slovenský jazdec Jaroslav Štrbek, pred druhým Marcinom Fryczom z Poľska a tretím rakúskym jazdcom Mariom Hirschmuglom. Poľský jazdec Miroslaw Kowalski sa stal tohtoročným víťazom kategórie Veterán, na druhom mieste je Ivan Novotný z ČR a na treťom ďalší slovenský jazdec Ján Zaťko. V quadoch si medailové miesta v EP rozdelili poľskí jazdci v poradí: 1. Mateusz Wojciechowski, 2. Damian Rajczyk, 3. Dawid Kalinowski.

Napriek nepríjemnému „veľkému dobrodružstvu“ v závere podujatia usporiadateľský Mototím Žaškov pripravil pre všetkých 256 účastníkov country crossu v Žaškove veľmi zaujímavé i keď po športovej stránke veľmi náročné podujatie. Asi 10 km okruh v tak náročnom teréne a za horúceho počasia preveril sily všetkých štartujúcich.

Veľké poďakovanie patrí usporiadateľovi i za bezpečné zvládnutie nepríjemnej a života ohrozujúcej situácie záveru podujatia.

Vvýsledky MM SR +SP +hoby: www.smf.sk/enduro-a-relly-vysledky/

Video zo situácie v depe country crossu Žaškove 10.7.2011: www.facebook.com/pages/MOTOproject

Pridané: 12.07.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »