Anketa:
Pozvánka: Podjavorinský okruh 6. - 7. augusta 2011
ZdieľaťPridané: 03.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3733 [Novinky - Pozvánka]
Ducati Slovakia pozýva všetkých priaznivcov motocyklov na pretek seriálu majstrovstiev Európy historických motocyklov a sajdkár. Aj tohto roku tu nebude chýbať Ducati Desmosedici a jazdiť bude aj Tomaš Svitok...
Podjavorinský okruh 6. - 7. augusta 2011
V Novom Meste nad Váhom sa znova usporiada podujatie seriálu majstrovstiev Európy historických motocyklov a sajdkár, ktoré sa uskutoční na obnovenom Podjavorinskom okruhu v Novom Meste nad Váhom.
11. ročník majstrovstiev Európy v Novom Meste nad Váhom sa blíži. 6. a 7. augusta budú pretekári štartovať v kategóriách v zmysle smerníc UEM v jazde pravidelnosti podľa kubatúry a roku výroby motocykla. Okrem týchto tried budú na Podjavorinskom okruhu štartovať v triede voľná 125 SP a 250 SP, Ducati Cup pre motocykle značky Ducati a Taliani v kategórii Special.
Všetci účastníci s národnou, resp. medzinárodnou licenciou sa započítavajú do seriálu majstrovstiev Európy. Na Podjavorinskom okruhu budú mať možnosť bodovať hneď dvakrát, keď prvé Európske body sa začnú rozdávať po sobotňajších tréningoch a po druhýkrát v nedeľu počas celého dňa.
Všetky kategórie sa takisto započítavajú do seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky.
![]() |
Staršie reportáže z Nového mesta:
13.08.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7029 [Šport - Cestné Motocykle]

Fotoreport: Podjavorinský okruh 2009
Pre vás všetkých, ktorí ste si nechali ujsť víkendové preteky veteránov na mestskom okruhu v Novom Meste nad Vám prinášame aspoň vydarené fotografie.
17.08.2007 - branyo Čitatelia: 8919 Strany: 2 [Šport - Cestné Motocykle]

Podjavorinský okruh 2007 - Nové Mesto nad Váhom
Víkend 11. a 12. augusta sa v Novom Meste nad Váhom konal 6. ročník Majstrovstiev Európy historických motocyklov. Tréning prebehol v sobotu, samotné preteky v nedeľu.
Pridané: 03.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!