Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jasenský Alpsko-Jadranským šampiónom, Puškár a Kamenický majstrami Slovenska

 Zdieľať

Pridané: 08.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Cestné Motocykle]

V poľskej Poznani sa uskutočnilo predposledné podujatie šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré bolo zároveň záverečným dielom slovenského šampionátu cestných motocyklov.

Devätnásťročnému Lukášovi Jasenskému z tímu JLT-Motoracing chýbal k zisku medzinárodného titulu v triede Superstock 600 v posledných dvoch podujatiach len jediný bod, a tak Lukáš do Poľska ani necestoval. O jeho celkovom prvenstve sa rozhodlo už v kvalifikácii, keď jeho hlavný súper Karel Pešek z ČR nedokázal vybojovať Pole Position a tým pádom stratil šancu dobehnúť v tabuľke nášho pretekára. Zo slovenských jazdcov sa v tejto triede predstavil len Martin Durdík z tímu Bily Racing, ktorý skončil dvanásty.

O titule slovenského šampióna nebolo rozhodnuté v triede 125 Sportproduction, no favorit Michal Puškár z tímu SG Fix Racing neponechal nič náhode a druhým miestom v Alpe Adrii potvrdil obhajobu titulu pred Petrom Rauchom, ktorý v Poľsku obsadil tretiu priečku. Aj na štvrtom mieste bol slovenský pretekár, Rauchov tímový kolega z Motovia Motoclubu Jaroslav Čech. Puškár sa stal navyše vicemajstrom v Alpe Adrii, keď pred ním skončil Talian Schillaci.

O titule majstra Slovenska sa rozhodovalo aj v triede Superstock 1000, z ktorého sa nakoniec radoval 43-ročný Jaroslav Kamenický, hoci v cieli skončil až za svojím rivalom Vladimírom Kadom z tímu VT Racing. Kamenický sa do slovenského šampionátu vrátil po trinástich rokoch a hneď úspešne.

Zostávajúcimi majstrami Slovenska pre rok 2011 sú Lukáš Jasenský v triede Superstock 600 a Vladimír Ruža v Superbikoch, ktorí o svojich tituloch rozhodli už pred dvomi týždňami v českom Moste.

Zdroj: SMF.

Pridané: 08.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »