Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Puškár získal ôsmy titul Slovenského šampióna, na medzinárodnej scéne mu patrí druhá priečka

 Zdieľať

Pridané: 11.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4250 [Šport - Cestné Motocykle]

Okruh pri Poľskej Poznani bol cez víkend dejiskom boja o titul slovenského šampióna v triede 125 SP a súčasne aj o titul UEM šampióna 2011

Okruh pri Poľskej Poznani bol cez víkend dejiskom predposledného dielu šampionátu UEM Alpe Adria a zároveň posledným podujatím Majstrovstiev Slovenska. Veľký boj sa očakával o titul slovenského šampióna v triede 125 SP, kde mal vedúci pretekár seriálu Michal Puškár (SG FIX racing) len trojbodový náskok na Petra Raucha. Keďže Puškárovi ešte stále išlo aj o titul UEM šampióna, očakávalo sa, že pôjde naplno a nebude môcť taktizovať, čo by v prípade zhody náhod mohlo priniesť titul práve Rauchovi.

Pretekár formácie SG FIX racing ukázal výbornú pripravenosť už v kvalifikácii, keď zlepšil rekord okruhu pre túto triedu a pred vedúcim jazdcom šampionátu UEM AA Talianom Schillacim mal náskok viac ako jednu sekundu. Samotný nedeľný závod bol posunutý najprv kvôli ťažkej havárii v predchádzajúcej triede a neskôr kvôli prudkému lejaku, ktorý sa spustil. V pretekoch, ktoré sa jazdili v prívaloch dažďa a boli poznamenané mnohými pádmi sa podarilo zvíťaziť Schillacimu, ktorý sa stal novým UEM šampiónom 2011 už pred posledným podujatím v Rijeke. Puškár dojazdil na druhom mieste, ktoré znamenalo zisk ôsmeho titulu majstra Slovenska pred celkovo tretím Petrom Rauchom.

Jazdec tímu SG FIX je zároveň vicemajstrom UEM šampionátu 2011, kde tiež ma dostatočný náskok pred posledným podujatím.

Michal: "Toto podujatie bolo jedným z najnáročnejších, aké som odjazdil. Na jednej strane boj o Slovenský titul na druhej súboj v UEM šampionáte. Obaja moji hlavni konkurenti nemali čo stratiť, mohli len získať. Myslím, že sme boli veľmi dobre pripravení, motocykel fungoval veľmi dobre. Žiaľ všetko zmenil krátko pred štartom silný dážď. Snažil som sa minimalizovať riziko pádu, ktoré je na mokrej vozovke omnoho vyššie. Nakoniec z toho bolo druhé miesto v cieli a zisk ôsmeho titulu Slovenského šampióna aj keď šanca na obhajobu celkového triumfu sa rozplynula v prívaloch dažďa. Chcel by som poďakovať tímu SG FIX racing a jeho majiteľovi p. Štefanovi Bunčiakovi za skvelé podmienky, môjmu otcovi za jeho prácu a všetkým vám, ktorí na nás myslite a fandíte nám."

Pridané: 11.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »