ISSN 1336-6491 | Online: 965 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tím SG Fix Racing zakončil sezónu v Rijeke

 Zdieľať

Pridané: 06.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2790 [Šport - Cestné Motocykle]

Posledné podujatie medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria bolo na programe cez víkend v Rijeke. Keďže v triede 125 Sportproduction mal Michal Puškár celkové druhé miesto už isté, do Chorvátska cestoval v len Majster Slovenska v triede Superbike Vladimír Ruža.

Práve Superbiky absolvovali v Chorvátsku dvoje pretekov, keď tie sobotné boli náhradou za neuskutočnené májové preteky, ktoré boli zrušené z dôvodu nepriaznivého počasia. A práve v sobotu skončil Vlado na vynikajúcom druhom mieste, ku ktorému v nedeľu pridal štvrté a v záverečnom hodnotení alpsko-jadranského šampionátu mu patrí piate miesto. Keď k tomu prirátame obhajobu titulu majstra Slovenska, tak má za sebou pretekár tímu SG Fix Racing ďalšiu úspešnú sezónu.

Vladimír Ruža: „Prvé preteky som chcel využiť hlavne na odskúšanie pneumatík na nedeľňajšie preteky nakoľko bolo obrovské horko a nevedel som koľko v takom počasí výdrži zadná pneumatika. Zároveň už kvalifikácia naznačila ako by mohli samotné preteky vyzerať a vedel som, že ak neurobím nejakú chybu, tak mám veľké šance prísť do cieľa na dobrom mieste. Štartoval som z druhej pozície, ktorú som si udržal aj po štarte. Na prvého Jermana som šancu nemal, ten mi hneď odskočil a išiel si svoje vlastné preteky. Postupne som sa začal aj ja vzďaľovať súperovi, ktorý bol za mnou. Asi do polovice pretekov som si vytvoril náskok asi šiestich sekúnd, ktorý bol z môjho pohľadu dostatočný a preto som jazdil trocha viac hlavou a neriskoval som zbytočný pád. Došiel som s veľkým náskokom na druhom mieste, bol som rád za pekné umiestnenie, ale podstatné bolo pre mňa zo, že som odskúšal pneumatiku a podľa toho som sa mohol lepšie rozhodnúť akú použijeme na zajtrajšie rozhodujúce preteky. V nedeľu som štartoval zo šiesteho miesta. Štart sa mi vydaril a v prvej zákrute som bol na treťom mieste. Ešte počas prvého kola sa predo mňa dostal Kispataki, od ktorého som to aj očakával a vzápätí ma predbehol aj Talian Anastasia. Tomu som to ale hneď v nasledujúcom kole vrátil. V niektorých úsekoch trate bol rýchlejší on a niekde zase ja, predbiehacích manévrov sme mali medzi sebou ešte do konca pretekov veľmi veľa. Keď som bol pred ním snažil som sa ísť čo najrýchlejšie a snažil som sa od neho odpútať, ale nešlo to a zase sa v niektorej zo zákrut dostal predo mňa. Sledoval som jeho jazdu keď som išiel za ním a postupne som si vysledoval kde by som ho mohol predbehnúť v poslednom kole aby mi to už nedokázal vrátiť. Síce som do posledného kola vchádzal pred ním, ale on ma hneď v prvej zákrute predbehol. Zostávalo mi na jeho predbehnutie jedno miesto kde som videl že si až tak neverí. Tam som to riskol a podarilo sa aj keď sa ma snažil trocha uzavrieť. Došiel som teda do cieľa na peknom štvrtom mieste, bol som rád za perfektné preteky pre mňa s úspešným koncom. Chcel by som na záver poďakovať sponzorovi Štefanovi Bunčiakovi (spoločnosť SG Fix), ktorý mi umožňuje sa týchto pretekov vôbec zúčastňovať a takisto chalanom z U.M.S.- Kawasaki, reklamným partnerom, mechanikovi Danovi, fanúšikom a všetkým ľuďom, ktorí mi akokoľvek pomáhajú.“

Pridané: 06.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »