Anketa:
Pozvánka na Country Cross v Ladzanoch
ZdieľaťPridané: 09.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3854 [Novinky - Pozvánka]
Po minulo víkendovom záverečnom podujatí seriálu MM SR v motokrose sa tento víkend uzatvorí i seriál MM SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse a endure jednotlivcov.
Tohtoročný seriál bude uzatvorení country crossovým podujatím v Ladzanoch v termíne 10.-11.septembra 2011. Usporiadateľský Corto team Banská Štiavnica pripravil pre účastníkov šampionátu uzatvorený okruh s dĺžkou cca 15 km, ktorý vedie poľnými a lesnými cestami v okolí obce Ladzany. Podujatie sa skladá z dvoch samostatne bodovaných súťažných dní, pričom každý deň sú na programe dva štarty: o 10,00 hod. sa v sobotu i v nedeľu vydajú na trať jazdci tried MM SR dorast a veterán, plus triedy pohára SMF; o 13,00 hod. štartujú tri triedy MM SR a tri triedy Slovenského pohára. Dekorovanie víťazov je na programe v nedeľu 11.9.2011 cca o 16,00 hod.
Tohtoročný seriál country crossu a endura má v niektorých triedach nezávisle na výsledkoch podujatia v Ladzanoch jasných víťazov, avšak vo viacerých triedach sa o poradí rozhodne až tento víkend. V triede MM SR E1 je už dnes jasným víťazom Marek Haviar, ktorý má 133 bodový náskok na druhého Mareka Giertla. Jasného víťaza má i trieda MM SR E3 a to Štefana Svitka, ktorý má náskok 76 bodov pred Miroslavom Ševelom na mieste druhom. Štefan Svitko je i jasným víťazom v absolútnom poradí medzinárodných majstrovstiev SR (bez rozdielu tried). Víťazov už poznáme i v medzinárodných majstrovstvách tried dorast – Denis Račko a veterán – Zdeněk Cyprián (ČR-lic.SMF). Veľké boje o tohtoročný titul možno očakávať v MM SR triedy E2, kde je na vedúcom mieste s dvadsaťbodovým Jaroslav Štrbek (306). Z druhého miesta na titul útočí Zlatko Novosád (286 b.) a na treťom mieste je Thomas Hostinský s 250-timi bodmi. Ladzany rozhodnú i o majstrovskom titule v MM SR junior, kde je poradie nasledovné: 1. Marek Haviar 301b., 2. Miroslav Ševela 282b., 3. Thomas Hostinský 256b.
![]() |
Bojovať o konečné poradie budú v Ladzanoch i jazdci štartujúci v triedach slovenského pohára a pohára SMF (hoby).
Tohtoročná sezóna endura a rely SMF vyvrcholí záverečným majstrovským podujatím družstiev dňa 8. októbra 2011 v Liptovskom Petri.
Pridané: 09.09.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!