Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

ME v Albacete, smolný pretek pre Jasenského, Černý obsadil siedmu priečku

 Zdieľať

Pridané: 10.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1871 [Šport - Cestné Motocykle]

Dvojica slovenských cestných motocyklových pretekárov cez víkend absolvovala finálové podujatie Majstrovstiev Európy cestných motocyklov v Španielskom Albacete. Jaroslav Černý a Lukáš Jasenský štartovali s voľnou kartou v triede Supersport.

V konkurencii 31 pretekárov z desiatich krajín sa obaja rozhodne nestratili a po kvalifikáciách obsadili ôsme, resp. deviate miesto na štartovom rošte. V samotných pretekoch sa lepšie darilo Jaroslavovi Černému (úspešnému účastníkovi Medzinárodných majstrovstiev Nemecka), ktorý spočiatku jazdil na deviatej pozícii, no v závere ešte dokázal zrýchliť a v cieli mu patrilo výborné siedme miesto.

Lukáš Jasenský (víťaz tohtoročného medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria) sa po štarte držal na miestach na konci prvej desiatky, no v druhom kole v snahe predísť jedného zo súperov spadol a preteky sa tak pre neho predčasne skončili, pričom sa tak pripravil aj o veľmi reálne umiestnenie na pódiu v hodnotení juniorov.

Jaroslav Černý, Bily Racing Team:“Boli to veľmi ťažké preteky, trošku som mal problém s pneumatikami a takisto motor nepracoval celkom ideálne. Celkovo som však spokojný, posunuli sme sa zasa o kus ďalej, túžil som síce po umiestnení v prvej päťke, vždy to môže byť o niečo lepšie, ale verím, že o rok budem ešte úspešnejší. Teší ma aj to, že som vybojoval najlepší výsledok zo všetkých česko-slovenských účastníkov. Siedme miesto je rozhodne úspechom a ja verím, že si to všimnú aj tí, ktorí by si to mali všimnúť a snáď príde aj pomoc, ktorú si náš tím určite zaslúži. Chcel by som poďakovať všetkým, ktorí nám umožnili zúčastniť sa týchto pretekov a dosiahnuť takýto výsledok.”

Lukáš Jasenský, JLT-motoracing Team:“Som sklamaný, predstavoval som si to samozrejme inak. Štart sa mi celkom podaril, šiel som asi na jedenástom mieste. Zdržovali ma dvaja súperi predo mnou a vedel som, že ak chcem zachytiť skupinu jazdiacu pred nimi, tak sa musím čo najskôr pred tých dvoch dostať. V druhom kole som to však v nájazde do prvej zákruty pri predbiehaní prehnal až príliš, dostal som šmyk prednej pneumatiky a skončil som na zemi. Celý víkend prebiehal výborne, bol som spokojný, žiaľ, preteky mi nevyšli, ale myslím, že sme predviedli potenciál nášho tímu a verím, že nabudúce bude lepšie. Chcem sa poďakovať nielen tímu, ale aj všetkým, ktorí nám umožnili absolvovať celú uplynulú úspešnú sezónu."

Pridané: 10.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »