Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1468 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Lukáš Jasenský a Jaroslav Černý sa zúčastnia Majstrovstiev Európy v Albacete

 Zdieľať

Pridané: 01.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3040 [Šport - Cestné Motocykle]

V dňoch 8. a 9 októbra 2011 sa v španielskom Abacete uskutoční finálový pretek Majstrovstiev Európy cestných motocyklov tried 125 GP, Superstock 1000 a Supersport 600, v ktorej sa na tzv. „divoké karty“ predstaví i dvojica slovenských jazdcov Jaroslav Černý a Lukáš Jasenský.

Lukáš Jasenský, ktorý v tomto roku zvíťazil v medzinárodnom šampionáte UEM Alpe Adria v triede Superstock 600, bude v Albacete jazdiť po prvýkrát: „Som rád, že môžem štartovať na pretekoch Majstrovstiev Európy, bude to pre mňa veľká skúsenosť, pričom verím, že sa tam nestratím,“ neskrýva radosť 19-ročný pretekár tímu JLT-motoracing a zároveň naznačuje aj svoje ciele: „Ak by sa mi podarilo umiestniť sa v prvej pätnástke, tak by to bolo výborné.“ Na pre neho neznámom okruhu to však nebude mať jednoduché: „V živote som tam nejazdil a poznám tamojšiu trať len z videí na internete. Z toho sa však veľa zistiť nedalo, takže najviac mi dajú až prvé kolá priamo na mieste,“ vysvetľuje jazdec, ktorý v uplynulej sezóne alpsko-jadranského šampionátu prekvapil práve rýchlou adaptáciou na pre neho neznáme okruhy.

 Lukáš Jasenský
Lukáš Jasenský

Skúsenejší 24-ročný Jaroslav Černý bude na európskom šampionáte v Albacete štartovať po tretíkrát, pričom vlani tu vybojoval skvelé desiate miesto. „Určite sa budem chcieť umiestniť v prvej desiatke, samozrejme ešte vyššie ako vlani,“ vraví o svojich cieľoch pretekár slovenského Bily Racing Teamu, ktorý sa však takisto nebude spoliehať na mimoriadnu znalosť trate. „Tých pár dní jazdenia raz za rok vám až tak veľa nedá, keď si to porovnáte s domácimi Španielmi, ktorí majú tento okruh za celý rok najazdený viac ako dosť a poznajú tu doslova každý milimeter trate,“ vraví pretekár z Kľačian, ktorý na podujatie európskeho šampionátu získal „voľnú kartu“ za výborné výsledky v prestížnom seriáli Medzinárodných majstrovstiev Nemecka.

 Jaroslav Černý
Jaroslav Černý

V predbežnej štartovej listine triedy Supersport figuruje štyridsať pretekárov z pätnástich krajín, deviati z nich budú hodnotení aj v kategórii Junior a práve medzi nimi je aj náš Jasenský.

Pridané: 01.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »