Anketa:
Pozvánka: M SR a pohár SMF v šprinte na Slovakia Ringu + voľné jazdy
ZdieľaťPridané: 14.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Pozvánka]
Dňa 17.10.2011 (pondelok) sa na novom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni uskutoční tretie podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev SR a Pohára SMF v šprinte motocyklov.
Podujatie bude predposledným v kalendári SMF 2011, ktorý končí v dňoch 29.-30.10.2011 záverečným podujatím seriálu majstrovstiev SR v bodovacej súťaži mototuristov v Revúcej. Ostatné športové disciplíny SMf ( CPM, motokros, enduro, trial a plochá dráha) už ročník 2011 uzatvorili.
Podujatie na Slovakia Ringu bude doplnené o možnosť voľných jázd na tomto novom okruhu, čo dúfame využije viacero motocyklových jazdcov.
![]() |
- MIESTO: Automotodrom SLOVAKIA RING, Orechová Potôň
- Trať šprintu bude mať 402 m m a dobrzďovacia časť 402 m.
Kategórie:
Majstrovstvá SR
- Street 600 – obsah motora do 600 ccm
- Street 1000 - obsah motora do 1000 ccm.
- Street + 1000 – obsah motora nad 1000 ccm
- OPEN - špeciálne upravené motocykle bez rozdielu obsahu motora.
Pohár SMF:
- Custom Enduro – sériové motocykle typu Chopper, Custom, Cruiser, Enduro bez obmedzení obsahu.
- Ladies Cup – obsah motora bez obmedzení
Voľné jazdy na okruhu:
- V čase od 9:00 do 12:00 hod bude možné na okruhu absolvovať voľné jazdy v cene 15€ / 20 minút – platí sa v registračnom centre na okruhu.
- V prípade záujmu je možné rezervovať si ubytovanie v hoteli Ring, ktorý sa nachádza priamo pri areáli okruhu – kontakt: www.hotelring.sk
Bližšie informácie k podujatiu sa nachádzajú v zvláštnych ustanovenách TU.
Pridané: 14.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Vychutnajte si prvý Motozraz na Slovakia Ringu priamo z dráhy! - Redakcia
- Pozvánka: 11. 5. 2012 Celodenné voľné jazdy na Slovakiaringu pre MOTORKÁROV! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!