ISSN 1336-6491 | Online: 1607 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Film 144 hodín je tu!

 Zdieľať

Pridané: 27.12.2011 Autor: Beal
Čitatelia: 4860 [Šport - Enduro]

Už pred 6dňovou, ktorá sa išla vo Fínsku, som vravel, že by z tejto akcie mal vzniknúť film. Ten je na svete! Môžete si ho pozrieť priamo tu a dať nám vedieť svoj názor naň.

Ešte pred tým ako si ho pozriete, dovoľte pár riadkov k nemu. Od začiatku som ho nechcel robiť klasickým štýlom 1. deň, 2. deň ........ s jednou kamerou, by to bolo veľmi náročné a podľa mňa aj trochu nudné. No a keďže "nožničky" v ruke držím ja, urobil som celý film ako jeden celok, taký výcuc toho, čo sme zažili pretkaný rozprávaním jazdcov. Viac kecať už nejdem, snáď len toľko, že sa poteším všetkým reakciám.


FILM 144 hodín



Ak sa vám film páčil a ste na Facebooku, podporte nás a pridajte sa k nám. Facebook/motoproject Patrí sa ešte poďakovať všetkým sponzorom, ktorí pomohli a umožnili pretekárom štart na tomto preteku a mne byť pri tom.

Pridané: 27.12.2011 Autor: Beal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »