Anketa:
Dakarský hrdina Svitko u premiérky. Radičová: ”Bolo to o silnej vôli.”
ZdieľaťPridané: 15.02.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5328 [Šport - Rally]
Slovenského motocyklistu Štefana Svitka, ktorý na nedávnej Rely Dakar obsadil piatu priečku, prijala v utorok na Úrade vlády v Bratislave premiérka Iveta Radičová.
K historicky najvyššiemu umiesteniu Slováka v prestížnej púštnej rely predsedníčka vlády zablahoželala a venovala mu aj šek na 3000 eur.
"Úprimne, ale naozaj úprimne gratulujem. To, čo ste predviedli, nemalo nič spoločné so športom. Ukázali ste ohromnú silu vôle a premiéri by si z Vás mali brať príklad," povedala Radičová 29-ročnému jazdcovi tímu Slovnaft Oraving, ktorý na svojej KTM prekonal dovtedajší rekord Jaroslava Katriňáka (9. v 2007). Svitko na oplátku premiérke venoval svoj dres s číslom 32 a od šéfa Slovenskej motocyklovej federácie Petra Smižíka tričko federácie.
![]() |
"Veľmi ma potešilo, že pani premiérka sa o môj úspech zaujímala a pozvala ma. Na stretnutí ju zaujímali rôzne veci z nášho športu, okrem samotného Dakaru aj momentálna situácia a či nám vyrastajú nové talenty," prezradil Svitko, ktorý skvelé umiestenie v Južnej Amerike dosiahol aj napriek zraneniu pravého ramena. "Zranenie je trošku horšie ako sme si mysleli. Namiesto jedného natrhnutého svalu ide o dva roztrhnuté a jeden natrhnutý, takže to predĺžilo aj dobu liečenia. Pomaly sa liečim a rehabilitujem. Dúfam, že na motorku nabehnem čo najskôr, aj keď zranenie treba poriadne doliečiť," povedal po prijatí a pokračoval o ďalších plánoch: "Prioritou bude Dakar 2013. Už prebehli stretnutia s partnermi a podarilo sa nám získať aj nových. Moji partneri mi chcú vytvoriť také zázemie, aby som mohol byť ešte lepší. Na prekonanie môjho výkonu ale treba lepšiu techniku a rýchlejšiu motorku, jednoducho zabezpečiť technické veci na lepšej úrovni."
Zdroj a foto: TASR, SMF
Pridané: 15.02.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Dakar 2012 - 11.etapa, Arica - Arequipa - Etapa pre Despresa, Števo Svitko napriek zraneniu udržal pozíciu v TOP5 - Awia
- Sumár Dakar 2012 - 11. víťazstvo pre značku KTM, 4. víťazstvo pre Cyrila Despresa, historický úspech Štefana Svitka - Awia
- Preberanie techniky po Dakare 2012 - Le Havre - Redakcia
- Dakar 2012 - 10.etapa, Iquique - Arica - Coma stiahol Despresa, Svitko šiesty v etape, piaty celkovo! - Awia
- Dakar 2012 - 9.etapa, Antofagasta - Iquique - Despres vracia útok a ide do vedenia, Svitko tretí v etape a šiesty celkovo! - Awia
- Dakar 2012 - 7.etapa, Copiapo - Copiapo - Coma sťahuje Despresa, Svitko 12-ty, Čipka v cieli - Awia
- Dakar 2012 - 12.etapa, Arequipa - Nasca - Marc Coma ide do vedenia, Štefan ôsmy v etape, piaty celkovo a Dušan Čipka penalizovaný - Awia
- Dakar 2012 - 13.etapa, Nasca - Pisco - Coma porazený Despresom, Števo Svitko zostáva v TOP5 - Awia
- Ivan Jakeš - V novom tíme, s novou technikou pripravený na Dakar 2012 - Redakcia
- Dušan Čipka po Dakare 2012: Cieľ v Lime odmenou za všetky boľačky - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!