ISSN 1336-6491 | Online: 999 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30892
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18165)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12727)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dakarský hrdina Svitko u premiérky. Radičová: ”Bolo to o silnej vôli.”

 Zdieľať

Pridané: 15.02.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5328 [Šport - Rally]

Slovenského motocyklistu Štefana Svitka, ktorý na nedávnej Rely Dakar obsadil piatu priečku, prijala v utorok na Úrade vlády v Bratislave premiérka Iveta Radičová.

K historicky najvyššiemu umiesteniu Slováka v prestížnej púštnej rely predsedníčka vlády zablahoželala a venovala mu aj šek na 3000 eur.

"Úprimne, ale naozaj úprimne gratulujem. To, čo ste predviedli, nemalo nič spoločné so športom. Ukázali ste ohromnú silu vôle a premiéri by si z Vás mali brať príklad," povedala Radičová 29-ročnému jazdcovi tímu Slovnaft Oraving, ktorý na svojej KTM prekonal dovtedajší rekord Jaroslava Katriňáka (9. v 2007). Svitko na oplátku premiérke venoval svoj dres s číslom 32 a od šéfa Slovenskej motocyklovej federácie Petra Smižíka tričko federácie.

"Veľmi ma potešilo, že pani premiérka sa o môj úspech zaujímala a pozvala ma. Na stretnutí ju zaujímali rôzne veci z nášho športu, okrem samotného Dakaru aj momentálna situácia a či nám vyrastajú nové talenty," prezradil Svitko, ktorý skvelé umiestenie v Južnej Amerike dosiahol aj napriek zraneniu pravého ramena. "Zranenie je trošku horšie ako sme si mysleli. Namiesto jedného natrhnutého svalu ide o dva roztrhnuté a jeden natrhnutý, takže to predĺžilo aj dobu liečenia. Pomaly sa liečim a rehabilitujem. Dúfam, že na motorku nabehnem čo najskôr, aj keď zranenie treba poriadne doliečiť," povedal po prijatí a pokračoval o ďalších plánoch: "Prioritou bude Dakar 2013. Už prebehli stretnutia s partnermi a podarilo sa nám získať aj nových. Moji partneri mi chcú vytvoriť také zázemie, aby som mohol byť ešte lepší. Na prekonanie môjho výkonu ale treba lepšiu techniku a rýchlejšiu motorku, jednoducho zabezpečiť technické veci na lepšej úrovni."

Zdroj a foto: TASR, SMF

Pridané: 15.02.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »