Anketa:
STAR Motorcycle School na Slovakia Ringu
ZdieľaťPridané: 06.03.2012 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3434 [Šport - Cestné Motocykle]
Doslova lahôdku pripravila Športová komisia cestných pretekov motocyklov pri SMF pre slovenských motorkárov na Slovakia Ringu. Na Veľkú noc (6.-8. apríla) na náš automotodróm zavíta americká motocyklová škola STAR Motorcycle School, ktorej skúsenosti využívajú nielen bežní motorkári, ale aj okruhoví profesionáli z celého sveta!
![]() |
STAR Motorcycle School
STAR znamená Skills and Techniques for Advanced Riding (zručnosti a techniky pre pokročilé jazdenie na motocykli). Táto škola bola založená na to aby vám pomohla stať sa lepším a sebaistejším jazdcom. Či už jazdíte v bežnej premávke a chcete si zlepšiť vaše zručnosti dosiahnuť väčšej sebaistoty a tým sa stať bezpečnejším jazdcom alebo ste okruhovým fanatikom, ktorý hľadá odpoveď na to ako ísť rýchlejšie na pretekárskej trati – Motocyklová Škola STAR má tréningový program navrhnutý špeciálne pre vás.
![]() |
Hlavným inštruktorom školy je americký pretekár Jason Pridmore, majster sveta v seriáli Endurance World Championship, dvojnásobný majster USA a taktiež jediný Američan, ktorý stál na pódiu pretekov MS Supersport. Pridmore ukončil svoju kariéru po sezóne v roku 2006, na konci ktorej mal na konte 21 amerických národných víťazstiev vrátane sedemnástich v triede Superstock (druhý za Scottom Russellom) a množstvo ďalších pódiových umiestnení. Okrem toho štartoval aj v MS Superbike. V roku 2008 navyše prijal ponuku vrátiť sa aktívne do sveta motocyklového športu a odvtedy je súčasťou Endurance World Championship ako pretekár slovenského tímu Maco Racing, s ktorým si svoje konto úspechov rozšíril o ďalšie výborné výsledky korunované dvomi celkovými umiestneniami v top ten, či pódiom na pretekoch v Katare.
Celý tím motocyklovej školy STAR pozostáva z profesionálnych motocyklových inštruktorov, ktorí precestujú tisíce míľ ročne a venujú sa stovkám študentov. Pracovali aj pre „veľkú štvorku“, testovali a vyvíjali pneumatiky pre spoločnosť Dunlop. Sú televízni komentátori, redaktori a pravidelní prispievatelia pre časopisy ako Motorcyclist, Sport Rider a Roadracing World. V skratke majú viac skúseností a investovali do motocyklového športu toľko, čo všetky ostatné motocyklové školy dohromady.
![]() |
Motocyklová škola STAR sa pri výučbe zameriava na nasledujúce techniky:
- Sústredenie, uvoľnenie a dýchanie
- Plynulosť
- Vizuálne schopnosti a čulosť
- Disciplína
- Pozícia tela
- Ideálna stopa
- Technika riadenia
- Technika radenia
- Technika brzdenia
- Referenčné body
- Hospodárenie a optimalizácia trakcie
- Prekonanie stresu
- Nastavenie podvozku
Termíny:
Motocyklová škola sa uskutoční v rámci zahájenia motocyklovej sezóny na Slovakia Ringu. Sobota a nedeľa 7. a 8. apríla. Kapacita je 40 záujemcov na jeden deň. Je možné sa prihlásiť na jeden, alebo oba dni.
Poplatok:
Cena za jednodenný kurz je 70 € (dopláca sa k poplatku za účasť na zahájení sezóny, ktorý činí 80 € na deň pre nelicenčných, či 55 € na deň pre jazdcov s licenciami SMF).
Uzávierka prihlášok 19.3.2012. Organizátor má právo motocyklovú školu zrušiť pre nedostatok prihlásených, resp. uzavrieť prihlasovanie pred termínom z kapacitných dôvodov.
Na kurz s motocyklovou školou STAR s označením vami zvoleného jedného z termínov sa môžete prihlásiť na adrese registration@slovakiaring.sk po vyplnení prihlášky, ktorú si môžete stiahnuť odtiaľto.
Viac o STAR Motorcycle School nájdete na oficiálnej stránke školy www.starmotorcycle.com.
![]() |
Pridané: 06.03.2012 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!