ISSN 1336-6491 | Online: 1509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati 798 Desmosport R koncept

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3299 [Bleskovky - Novinky]

Nie je to tak dávno čo sa svetu predstavila novinka od Ducati, Ducati 1199 Panigale. Na základe jej dizajnu návrhár Oberdan Bezzi pripravil svoj návrh menšej, dostupnejšej a teoreticky lacnejšej sestry.

Načo je bežnému používateľovi motorky tak veľká záplava koní ako ponúka Panigale. Kto tie koníky skutočne využije v premávke alebo naopak, koľkí svoju Panigale vyšťavia na okruhu až do dna? Preto by nebolo od veci mať pripravenú aj lacnejšiu, síce menej výkonnú, variantu motocykla s rovnako krásnym dizajnom, nesúcim podpis najnovšieho dizajnového smeru Ducati. Asi takto nejako rozmýšľal návrhár Oberdan Bezzi pri vytváraní tohto konceptu.

A čo ak by sa novinka vrátila aspoň čiastočne ku koreňom značky? Žiaden problém. Koncept Ducati 798 Desmosport R je navrhnutý tak aby jeho rám pozváraný z trubiek niesol vzduchom chladený dvojválec. Tak už len pridať suchú spojku, výfuk vyviesť pod sedadlo a máme tu Ducati ako vyšitú. Čo na to poviete?

Info & foto: www.motosketches.blogspot.com

Pridané: 27.03.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »