Anketa:
Honda XL 1000 Varadero
ZdieľaťPridané: 09.01.2004 Autor: lakyluk
Čitatelia: 18398 [Vaše stroje - Moja motorka]
Konečne aj ja budem mať vianoce!!!
Tak konečne som sa aj ja dočkal mojej motorky, ako Natálka tej svojej...
![]() |
moje Varadero |
Pridané: 09.01.2004 Autor: lakyluk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda XL 1000V Varadero 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 1000V Varadero |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 95.4 k (70.1 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 220 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 210 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda XL 1000V Varadero' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda XL 1000V Varadero' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 1000V Varadero 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda XL 1000V Varadero' na www.google.com
Súvisiace články:
- Moja Honda NSR 125 R, r. v. 2000 - Spiritik
- Honda VTR 1000 F alias Desire - vlke
- Honda Varadero XL 1000 V 1999 vs BMW R 1150 GS 2001 - Icko
- Honda VFR 750 F - majkro
- Honda Grossglockner tour 2004 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!