Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1958 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dve percentá pre budúcnosť našich detí - JUNIOR MOTO ACADEMY

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5616 [Šport - Cestné Motocykle]

Ak máte záujem podporiť niečo netradičné, odvážne a určite zaujímavé, poukážte prosím Vás 2% z Vašich daní práve na našu činnosť. JUNIOR MOTO ACADEMY je projekt, ktorý si Vašu priazeň určite zaslúži.

V súčasnom zložitom svete, keď sme dennodenne svedkami smutných udalostí, je aj našou túžbou niečo zmeniť, pomôcť urobiť svet lepším aspoň v tom čo dokážeme, na čo sme boli obdarovaní talentom. Mnohí z nás z času na čas prispejeme ľuďom v núdzi, ale zmeniť treba niečo od základov. Nestačí riešiť dôsledky, treba začať riešiť príčiny a to by malo byť cieľom pre skutočne lepšiu budúcnosť. Budúcnosť, ktorú je treba začať meniť už dnes. Bezpochyby budúcnosťou sú naše deti a je zodpovednosťou každého z nás venovať im svoj čas, správne ich nasmerovať a podporiť ich talenty. Len tak môžu raz ony začať meniť svet na miesto bez drog, násilia, arogancie, klamstiev a egoizmu…

Šport je nepochybne činnosť, pri ktorej dieťa nájde nekonečné možnosti vyžitia a nájsť tam aj uplatnenie pre celý svoj život. Všeobecne je známe, že šport napomáha v deťoch pestovať nielen vôľové, ale aj morálne vlastnosti, spolupatričnosť a obetavosť. Naša okruhová juniorská motocyklová akadémia chce osloviť práve tých najmenších, ktorí sa vidia v súčasných svetových motocyklových pretekároch akými sú Valentino Rossi, Casey Stoner, či Dani Pedrosa… Pripravili sme pre nich zázemie, s ktorým môžu rozvíjať svoj talent a začať napĺňať svoje sny.

Aby sme však mohli napĺňať všetko potrebné pre ich dlhodobý rozvoj, potrebujeme využiť všetky dostupné zdroje, pričom jedným z nich sú aj Vaše 2% z daní. Ak máte záujem podporiť niečo netradičné, odvážne a určite zaujímavé, poukážte prosím Vás 2% z Vašich daní práve na našu činnosť. JUNIOR MOTO ACADEMY je projekt, ktorý si Vašu priazeň určite zaslúži.

Za príspevky Vám v mene mojom, celého realizačného týmu, ako aj v mene detí, pre ktoré sú určené,

SRDEČNE ĎAKUJEME!

Organizátori projektu

Prijímateľom pre náš projekt je:

MOTOCLUB LEHNICE
Občianske združenie
Malý Lég 337, 930 37 Lehnice
IČO: 36088161

Pridané: 26.03.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »