Anketa:
Honda CBR600F Stefan Bradl LCR Special Edition
ZdieľaťPridané: 28.05.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4034 [Bleskovky - Novinky]
Úradujúci majster sveta triedy Moto2 a nováčik v triede MotoGP Stefan Bradl, ktorý je sponzorovaný nemeckou Hondou predstavil na počesť tejto spolupráce špeciálnu edíciu Hondy CBR600F vo farbách tímu LCR za ktorý jazdí.
![]() |
Táto edícia bude predávaná iba v Nemecku. Okrem iného farebného spracovania na nej nájdete aj rukoväte Progrip a výfuk Arrow Street Thunder Titan. Bradl s touto Hondou strávil istý čas na okruhu a povedal: „Táto motorka bola vyrobená pre skutočných fanúšikov jazdy na dvoch kolesách a s dizajnom LCR je proste fantastická. Užil som si s ňou každé kolo na okruhu a som si istý, že táto hračka prinesie čistú zábavu jej majiteľom. Je pekné vedie´t, že mnoho motorkárov bude jazdiť vo farbách môjho tímu a s mojim štartovným číslom. Som na to hrdý a opäť musím poďakovať nemeckej Honde za to, že ma podporuje a za tento skvelý nápad.“
![]() |
Honda CBR600F LCR Special Edition bude nemeckej verejnosti predstavená na autosalóne AMI v Lipsku, ktorý sa začne druhého júna.
Info & foto: www.twowheelsblog.com
Pridané: 28.05.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!