ISSN 1336-6491 | Online: 2101 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špeciálna škola šmyku pre motorkárov s Jarom Černým

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9107 [Novinky - Oznam]

V sobotu 2. júna 2012 organizuje Centrum bezpečnej jazdy s českým výrobcom motooblečenia PSÍ Hubík premiérovú školu šmyku so slovenským motocyklovým reprezentantom Jarom Černým. Skúsený jazdec ukáže 6-8 účastníkom doobedňajšieho tréningu, ako zvládať krízové situácie v sedle motorky.

Centrum bezpečnej jazdy v Orechovej Potôni pri Dunajskej Strede (cca 36 kilometrov od Bratislavy) je jediným miestom na Slovensku, kde sa môže každý bez rizika naučiť zvládať kritické situácie ako šmyk, krízové brzdenie, vyhýbavé a iné neočakávané manévre. Napriek tomu, že na Slovensku nie je absolvovanie tréningu bezpečnej jazdy povinné (na rozdiel od vyspelých krajín Európy, napr. Rakúska), len v roku 2011 kurzami bezpečného jazdenia prešlo takmer 10 000 Slovákov.

V areáli Centra bezpečnej jazdy sa bežne „šmýkajú“ nielen autá, ale aj motorky, nákladné autá či autobusy. Centrum bezpečnej jazdy má v ponuke pre vodičov motoriek základný

3-hodinový kurz alebo nadstavbový celodenný profesionálny kurz. V sobotu 2. júna 2012 bude o motorkárov špeciálne postarané: Jara Černého bude dopĺňať Ján Močko, dlhoročný jazdec na motorkách a skúsený inštruktor.

Jaro Černý (24) je popredný slovenský motocyklový jazdec, aktuálny Majster Slovenska za rok 2011 v triede Superstock 600. Po seriáli Alpe Adria presedlal na Medzinárodné majstrovstvá Nemecka v triede Supersport. Je členom Vector KM Racing tímu.

 Jaro Černý
Jaro Černý

Slovakia Ring v Orechovej Potôni je jedinečný motoristický areál na Slovensku. Na jednom mieste ponúka možnosť jazdiť na špičkovom motoristickom okruhu, zdokonaliť sa v škole bezpečnej jazdy, vyskúšať si off-road a užiť si relax v hoteli. Slovakia Ring je moderný okruh so špičkovými parametrami a dĺžkou 5 922 m, ktorou sa radí medzi najdlhšie v Európe. Ponúka pestré možnosti využitia pre profesionálov aj amatérskych jazdcov a prináša pravidelné víkendové podujatia pre širokú verejnosť. Pre všetkých, ktorí si chcú preveriť a zdokonaliť svoje jazdné zručnosti, je pripravená Driving Academy so školou šmyku a kurzami jázd rôzneho zamerania a náročnosti. Po aktívnom výkone si môžete dopriať obed či večeru v Hoteli Ring***, ktorý zároveň ponúka 47 izieb/apartmánov a wellness so saunami a bazénom.

Mapa:

Pridané: 31.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »