Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1492 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28780
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17126)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11654)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Off-road novinky Honda CRF450R a CRF250R 2013

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9397 [Bleskovky - Novinky]

Tak nám svoje vynovené motokrosové špeciály predstavila už aj Honda. Väčšími zmenami si prešla Honda CRF450R ale ani menšia Honda CRF250R neobišla naprázdno.

Honda CRF450R

Štvortaktná 450tka dostala úplne nový rám zo zliatin hliníka. Rám bol navrhnutý tak, aby došlo k lepšej centralizácii hmotnosti a tým sa stala motorka ovládateľnejšou na zemi aj vo vzduchu. Nový rám váži 9.35 kg. Použitá je aj nová predná vidlica KYB, ktorá je odpružená vzduchom. Oproti vlaňajšej prednej vidlici je o 800 gramov ľahšia a prináša širšie spektrum možností jej nastavenia. Zadný tlmič je rovnakej značky, no oproti minulému modelu je o čosi kratší. Čiastočne sa zmenila aj jeho poloha, keďže Honda CRF450R 2013 má nový rám aj novú kyvku, tlmič je teraz umiestnený o kúsok nižšie, čo má čiastočne znížiť ťažisko. K centralizácii hmotnosti prispieva aj upevnenie nových menších chladičov, ktoré sú údajne efektívnejšie s použitím menšieho množstva chladiacej kvapaliny, čím by sa malo opäť ušetriť zopár gramov na hmotnosti.

Motor je prepracovaný tak aby sa zvýšil jeho výkon v nízkych a stredných otáčkach. Zvýšil sa kompresný pomer z 12:1 na 12.5:1, vymenili sa výfukové ventily, ktoré sú teraz v priemere o 1 milimeter širšie a logicky sa teda musela zmeniť aj hlava valca. Piest je taktiež inovovaný, mal by teraz vydržať viac motohodín, keďže by mal byť lepšie chladený. K lepšej ovládateľnosti má prispieť aj nová spojka so šiestimi pružinami a ľahším chodom. Výfuky si prešli tiež istou zmenou aby opäť spĺňali najnovšie limity hlučnosti.

Samozrejmosťou sú nové plasty, ako inak užšie a pevnejšie. Nová je aj o 3 deci väčšia nádrž do ktorej teraz natankujete 6.3 litra benzínu, užšie je aj sedadlo.

Video

Video: Honda CRF450R 2013

Honda CRF250R

Menšia z dvojice motokrosových modelov Hondy dostala iba niekoľko menších zmien. Preprogramovaná je palivová mapa motora aby sa vylepšil jeho výkon v nízkych a stredných otáčkach a zmenený je aj výfukový systém. Modifikované je odpruženie motocykla. 48-milimetrová teleskopická vidlica Showa typu upside-down je vybavená novými tuhšími pružinami. Pre lepšie tlmenie v nízkych rýchlostiach sa priemer vnútorného piestu vidlice zvýšil z 35 mm na 37 mm. Prepracovaný je taktiež aj zadný tlmič.

Info & foto: Honda.press

Foto:
 Honda CRF 450 R 2013 Honda CRF 250 R 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF 450 RCRF 250 R
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:CrossCross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:449.7 ccm249.4 ccm
Max. výkon:52.1 k (38.3 kW) / 8500 ot.37.9 k (27.9 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:47.7 Nm / 6500 ot.26.2 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:12.5:113.2: 1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 62.1 mm76.8 x 53.8 mm
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm240 mm
Pneu vpredu:80/100 21 (51M)80/100-21 51M
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:120/80 19 (62M)100/90-19 57M
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:111 kg105 kg
Výška sedla:953 mm951 mm
Rázvor:1492 mm1489 mm
Dĺžka:2191 mm2181 mm
Šírka:827 mm827 mm
Výška:1271 mm1271 mm
Svetlá výška:330 mm322 mm
Objem nádrže:6.3 l5.7 l

Pridané: 01.06.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria