Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1611 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28513
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16981)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11532)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motokrosová dvojica od Hondy CRF250R a CRF450R 2015

 Zdieľať

Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5000 [Novinky - Predstavujeme]

Motokrosové špeciály jednotlivých značiek sa vylepšujú z roka na rok. Výnimkou nie je ani Honda, ktorá pre rok 2015 inovovala obe svoje MX mašiny a to model CRF250R a CRF450R.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Tohto roku si väčšími zmenami prešla menšia z dvojice Honda CRF250R. Pozmenená grafika je samozrejmosťou u oboch mašín, no pre rok 2015 toho 250-tka dostala predsa len o čosi viac. U oboch sa taktiež zväčšil priemer predného kotúča z 240 na 260 mm.

Honda CRF250R 2015

Predná vidlica SFF-AIR-TAC

Vzduchová predná vidlica značky Showa nesie názov Separate Function Fort Triple Air Chamber a bola vyvinutá presne pre potreby modelu CRF250R. Oproti vidlici použitej na predchodcovi je o 1.3 kg ľahšia. Jedná sa o vidlicu s oddelenými funkciami. Konkrétne pravá má na starosti odskok, útlm a kompresiu, zatiaľ čo ľavá časť má na starosti pruženie, ktoré však už nie je v réžii klasickej pružiny ale preberá ju stlačený vzduch.

Honda CRF250R 2015
Honda CRF250R 2015
Honda CRF250R 2015
Honda CRF250R 2015

Pod skratkou TAC sa ďalej ukrýva fakt, že v ľavej časti vidlice nájdeme tri samostatné komory, ktoré pracujú pri rôznych stupňoch zaťaženia. Vnútorná a balančná komora pracujú pri nízkom a strednom zdvihu, zatiaľ čo vonkajšia komora sa zapája do práce až keď sa blíži vidlica takmer k dorazom. Tým sa snažil výrobca dosiahnúť progresívnu funkciu pruženia. Predpätie sa na tejto vidlici nastavuje natlakovaním vzduchu do vnútornej a balančnej komory. Vidlica by ďalej mala lepšie pracovať najmä pri ostrom brzdení.

Zadná tlmiaca jednotka si prešla taktiež zmenami avšak nie až takými výraznými. Nájdeme na nej o 220 gramov ľahšiu avšak tuhšiu pružinu. Zadný tlmič ostáva aj naďalej plne nastaviteľný pre hodnotu útlmu je to 17 klikov, pre pomalú kompresiu 13 klikov a 3.5 otáčky pre rýchlu kompresiu.

Motor s možnosťou nastavenia palivových máp

Výkon motora sa nemenil avšak mal by mať ostrejšiu reakciu na otočenie plynovou rukoväťou najmä v nižších a stredných otáčkach. Najväčšou novinkou je teda elektronický systém EMSB (Engine Mode Selection Button), jedná sa o tlačidlo umožňujúce jednoduché prenastavenie palivovej mapy.

Honda CRF250R 2015

Mód 1 má mať nastavenú palivovú mapu tak, aby dodávala vyrovnaný výkon v celom spektre otáčok. Mód 2 je zase určený pre klzké a blatisté povrchy so slabou trakciou. Výkon je teda dodávaný jemnejšie, reakcie motora nie sú také ostré. Mód 3 je zase opakom módu 2 a má sa jednoť o ostrú mapu. Módy 2 a 3 je možné upraviť si aj samostatne podľa preferencií jazdca. O zvolenom móde informuje tlačidlo s LED diódou na ľavej strane riadítok.

Honda CRF450R 2015

Upravený motor so systémom EMSB

Aj Honda CRF450R 2015 sa predstaví s možnosťou jednoduchého nastavenia palivových máp. Systém EMSB je zhodný u oboch modelov avšak Honda CRF450R 2015 prichádza aj s pozmeneným motorom.

Honda CRF450R 2015

Konkrétne má motokrosová 450-tka od Hondy pre rok 2015 zvýšený výkon o 0.9 kW. Presná hodnota výkonu sa tak dostáva na hodnotu 39.5 kW pri 9.000 ot./min a max krútiaci moment 48 Nm dosahuje pri 7.000 ot./min. Za týmito zmenami stojí nová prepracovaná hlava valca ku ktorej sa samozrejme pridružili aj zmeny v nastavení vstrekovania PGM-FI.

Revidovaná vidlica KYB PSF2

Honda CRF450R už vzduchovú prednú vidlicu využíva, preto prišla na rad inovácia. Konkrétne sa na Honde CRF450 pre rok 2015 objaví vidlica s označením KYB PSF2 (Pneumatic Spring Fork 2). Ako už z názvu vyplýva, jedná sa o druhú generáciu vzduchovej vidlice značky Kayaba. Vidlica má zabezpečiť lepšie vlastnosti odpruženia, je samozrejme ľahšia a došlo v nej k redukcii trenia o 10%. Vidlica je plne nastaviteľná.

Honda CRF450R 2015
Honda CRF450R 2015
Honda CRF450R 2015
Honda CRF450R 2015

Foto:
 Honda CRF 250 R 2015 Honda CRF 450 R 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF 250 RCRF 450 R
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CrossCross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:249 ccm449.7 ccm
Max. výkon:38.1 k (28.0 kW) / 11000 ot.53.7 k (39.5 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:26.5 Nm / 8500 ot.48 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.5 : 112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:76.8 x 53.8 mm96 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie PGM-FI
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:310 mm310 mm
Zdvih vzadu:317.6 mm315 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm
Pneu vpredu:80/100-21 51M80/100 21 (51M)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:100/90-19 57M120/80 19 (62M)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:105.2 kg111 kg
Výška sedla:951 mm953 mm
Rázvor:1489 mm1492 mm
Dĺžka:2181 mm2188 mm
Šírka:827 mm827 mm
Výška:1271 mm1271 mm
Svetlá výška:322 mm329 mm
Objem nádrže:6.3 l6.3 l
Doplnková výbava:
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii

Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria