Anketa:
Motokrosová dvojica od Hondy CRF250R a CRF450R 2015
ZdieľaťPridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5328 [Novinky - Predstavujeme]
Motokrosové špeciály jednotlivých značiek sa vylepšujú z roka na rok. Výnimkou nie je ani Honda, ktorá pre rok 2015 inovovala obe svoje MX mašiny a to model CRF250R a CRF450R.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Tohto roku si väčšími zmenami prešla menšia z dvojice Honda CRF250R. Pozmenená grafika je samozrejmosťou u oboch mašín, no pre rok 2015 toho 250-tka dostala predsa len o čosi viac. U oboch sa taktiež zväčšil priemer predného kotúča z 240 na 260 mm.
|  | 
Honda CRF250R 2015
Predná vidlica SFF-AIR-TAC
Vzduchová predná vidlica značky Showa nesie názov Separate Function Fort Triple Air Chamber a bola vyvinutá presne pre potreby modelu CRF250R. Oproti vidlici použitej na predchodcovi je o 1.3 kg ľahšia. Jedná sa o vidlicu s oddelenými funkciami. Konkrétne pravá má na starosti odskok, útlm a kompresiu, zatiaľ čo ľavá časť má na starosti pruženie, ktoré však už nie je v réžii klasickej pružiny ale preberá ju stlačený vzduch.
Pod skratkou TAC sa ďalej ukrýva fakt, že v ľavej časti vidlice nájdeme tri samostatné komory, ktoré pracujú pri rôznych stupňoch zaťaženia. Vnútorná a balančná komora pracujú pri nízkom a strednom zdvihu, zatiaľ čo vonkajšia komora sa zapája do práce až keď sa blíži vidlica takmer k dorazom. Tým sa snažil výrobca dosiahnúť progresívnu funkciu pruženia. Predpätie sa na tejto vidlici nastavuje natlakovaním vzduchu do vnútornej a balančnej komory. Vidlica by ďalej mala lepšie pracovať najmä pri ostrom brzdení.
Zadná tlmiaca jednotka si prešla taktiež zmenami avšak nie až takými výraznými. Nájdeme na nej o 220 gramov ľahšiu avšak tuhšiu pružinu. Zadný tlmič ostáva aj naďalej plne nastaviteľný pre hodnotu útlmu je to 17 klikov, pre pomalú kompresiu 13 klikov a 3.5 otáčky pre rýchlu kompresiu.
Motor s možnosťou nastavenia palivových máp
Výkon motora sa nemenil avšak mal by mať ostrejšiu reakciu na otočenie plynovou rukoväťou najmä v nižších a stredných otáčkach. Najväčšou novinkou je teda elektronický systém EMSB (Engine Mode Selection Button), jedná sa o tlačidlo umožňujúce jednoduché prenastavenie palivovej mapy.
Mód 1 má mať nastavenú palivovú mapu tak, aby dodávala vyrovnaný výkon v celom spektre otáčok. Mód 2 je zase určený pre klzké a blatisté povrchy so slabou trakciou. Výkon je teda dodávaný jemnejšie, reakcie motora nie sú také ostré. Mód 3 je zase opakom módu 2 a má sa jednoť o ostrú mapu. Módy 2 a 3 je možné upraviť si aj samostatne podľa preferencií jazdca. O zvolenom móde informuje tlačidlo s LED diódou na ľavej strane riadítok.
Honda CRF450R 2015
Upravený motor so systémom EMSB
Aj Honda CRF450R 2015 sa predstaví s možnosťou jednoduchého nastavenia palivových máp. Systém EMSB je zhodný u oboch modelov avšak Honda CRF450R 2015 prichádza aj s pozmeneným motorom.
Konkrétne má motokrosová 450-tka od Hondy pre rok 2015 zvýšený výkon o 0.9 kW. Presná hodnota výkonu sa tak dostáva na hodnotu 39.5 kW pri 9.000 ot./min a max krútiaci moment 48 Nm dosahuje pri 7.000 ot./min. Za týmito zmenami stojí nová prepracovaná hlava valca ku ktorej sa samozrejme pridružili aj zmeny v nastavení vstrekovania PGM-FI.
Revidovaná vidlica KYB PSF2
Honda CRF450R už vzduchovú prednú vidlicu využíva, preto prišla na rad inovácia. Konkrétne sa na Honde CRF450 pre rok 2015 objaví vidlica s označením KYB PSF2 (Pneumatic Spring Fork 2). Ako už z názvu vyplýva, jedná sa o druhú generáciu vzduchovej vidlice značky Kayaba. Vidlica má zabezpečiť lepšie vlastnosti odpruženia, je samozrejme ľahšia a došlo v nej k redukcii trenia o 10%. Vidlica je plne nastaviteľná.
| Foto: | ||
|  |  | |
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Honda | Honda | 
| Model: | CRF 250 R | CRF 450 R | 
| Rok: | 2015 | 2015 | 
| Novinka: | NOVINKA 2015 | |
| Kategória: | Cross | Cross | 
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | 
| Objem: | 249 ccm | 449.7 ccm | 
| Max. výkon: | 38.1 k (28.0 kW) / 11000 ot. | 53.7 k (39.5 kW) / 9000 ot. | 
| Max. krútiaci moment: | 26.5 Nm / 8500 ot. | 48 Nm / 7000 ot. | 
| Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 12.5:1 | 
| Vŕtanie x Zdvih: | 76.8 x 53.8 mm | 96 x 62.1 mm | 
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | 
| Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | 
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | 
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | 
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | 
| Zdvih vpredu: | 310 mm | 310 mm | 
| Zdvih vzadu: | 317.6 mm | 315 mm | 
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 
| Pneu vpredu: | 80/100-21 51M | 80/100 21 (51M) | 
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 
| Pneu vzadu: | 100/90-19 57M | 120/80 19 (62M) | 
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 105.2 kg | 111 kg | 
| Výška sedla: | 951 mm | 953 mm | 
| Rázvor: | 1489 mm | 1492 mm | 
| Dĺžka: | 2181 mm | 2188 mm | 
| Šírka: | 827 mm | 827 mm | 
| Výška: | 1271 mm | 1271 mm | 
| Svetlá výška: | 322 mm | 329 mm | 
| Objem nádrže: | 6.3 l | 6.3 l | 
| Doplnková výbava: | ||
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
Pridané: 22.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Novinky 2016: Honda CRF250R a CRF450R - zeON
- Honda CRF250R a CRF450R 2014 - zeON
- Vynovený skúter Honda SH300i pre rok 2015 - zeON
- Nová Honda VFR800X Crossrunner pre rok 2015 - Awia
- Aký superšport prichystá Honda pre rok 2015 - zeON
- Prvé dojmy Honda VFR800X Crossrunner 2015 v Španielsku - zeON
- Off-road novinky Honda CRF450R a CRF250R 2013 - zeON
- Veľký comeback! Honda Africa Twin CRF1000 realitou už na konci roka 2014! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
 
	 
			
![[]](/pictures/news/9737.m.jpg) Novinky 2026
 Novinky 2026 Články
 Články Video Galéria
 Video Galéria Tipy na výlet a trasy
 Tipy na výlet a trasy Foto Galéria
 Foto Galéria Pozadia / Wallpapers
 Pozadia / Wallpapers Moto katalóg
 Moto katalóg![[]](images/drop.gif) Daruj krv
 Daruj krv![[]](images/ph_lt.gif) Len Tak
 Len Tak![[]](images/ph_mt.gif) Moto turistika
 Moto turistika![[]](images/ph_mp.gif) Moto poradňa
 Moto poradňa![[]](images/ph_ms.gif) Motošport
 Motošport![[]](images/ph_um.gif) Ukradnuté moto
 Ukradnuté moto![[]](images/ph_nd.gif) Nehody
 Nehody![[]](images/ph_vj.gif) Výjazdy
 Výjazdy![[]](images/ph_cl.gif) Diskusie k Článkom
 Diskusie k Článkom![[]](images/ph_fs.gif) Diskusie k Fotosúťaži
 Diskusie k Fotosúťaži![[]](images/ph_wp.gif) Diskusie k Bodom Záujmu
 Diskusie k Bodom Záujmu![[]](images/ph_mr.gif) O motoride.sk
 O motoride.sk![[]](images/zabava.png) Zábava - Video, Audio, Foto
 Zábava - Video, Audio, Foto![[]](images/video.gif) Diskusie k videám
 Diskusie k videám![[]](images/ph_ot.gif) Off topic - Mimo tému
 Off topic - Mimo tému![[]](/pictures/technika/6720.m.png) 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny
 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny MOTORIDE.SK
 MOTORIDE.SK YouTube MR
 YouTube MR Instagram MR
 Instagram MR![[]](/pictures/news/6053.m.png) Kampaň Pozri 2x
 Kampaň Pozri 2x![[]](/pictures/turistika/9791.m.png) S Awiom do Indie
 S Awiom do Indie![[]](/pictures/turistika/9220.m.jpg) Pionierom na Nordkapp
 Pionierom na Nordkapp![[]](/pictures/turistika/8192.m.gif) Na Afrikách do Afriky
 Na Afrikách do Afriky![[]](/pictures/turistika/8823.m.png) VIETNAM moto trip
 VIETNAM moto trip 



 Diskusia k článku (0)
 Diskusia k článku (0)![[Verzia pre tlač] [Verzia pre tlač]](images/print.gif)

































