Anketa:
Off-road novinky 2009
ZdieľaťPridané: 19.09.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 7363 [Bleskovky - Novinky]
Husaberg prichádza s novou koncepciou motora, Honda prechádza na vstrekovačky, Huska s 22kg motorom. Čítaj ďalej.
Husaberg - valec so sklonom 70°
Švédska značka prichádza na trh s novým SOHC jednovalcom. Nezvyčajné je natočenie valca o 70°, ktoré umožnilo konštruktérom dosiahnuť kompaktnejšie rozmery celého agregátu. K ťažisku sa presunula aj prevodovka a tým sa všetky rotujúce časti dostali bližšie k ťažisku. Centralizácia hmotnosti ako dobre vieme pomáha ovládatenosti motocykla, ktorá je v konečnom dôsleku rozhodujúca.
![]() |
Husaberg FE450 |
Motory s objemami 449ccm a 565ccm budú kŕmiť striekačky s priemerom sania 42mm. Vďaka natočeniu valca je sanie skoro v zvislom smere a sanie má takmer ideálnu štruktúru, týmto má motor plynulejšiu odozvu na plyn. V racing parts ponúka husaberg nastavenie 2 palivových máp.
![]() |
Motor s nakloneným valcom o 70° |
Husqvarna - najľahší 4-taktný motor na svete
Talianský výrobca vyrobil 250 kubíkový 4-taktný motor s titánovými vačkami vážiaci neuveriteľných 22kg. Ako udáva výrobca, tento motor by mal byť o 13% menší ako všetky motory v tejto kategórii. Tento maličký "Made in Italy" skvost bude vyrobený v limitovanej edícii a určený je pre továrny tím Husqvarny v svetovom šampionáte MX2
![]() |
Na nadchádzajúci rok predstavila Husqvarna v Barcelone ďalšie dva modely. Nová TE310 je určená všetkým milovníkom endura, ktorí hľadajú motorku na športové jazdenie. Motor by mal ponúkať kompromis medzi ľahkoovládateľnou 250tkou a väčšou kubatúrou. Prerobená TE450 je závodný stroj pri vývoji ktorého pomáhali Thomas Allier a Christophe Martin zo šampionátu MX3.
![]() |
Miernejšia Husqvarna TE310 |
Honda CRF450R a CRF250R
Nová 450tka prešla oproti minuloročnému modelu niekoľkými zmenami: nový rám, odpružnie, no predovšetkým elektronické vsetrekovanie paliva. K zníženiu hmotnosti o 1,8 kg prispelo aj to, že CRF-ke stačí prúd z motora a nepotrebuje batériu. Výkon modelu 2009 sa vyšplhal na úctyhodných 55koní.
Menšia 250tka tiež prešla odtučňovacou kúrou a dostala v sérii HSPD tlmič riadenia.
![]() |
Honda CRF450R |
Pridané: 19.09.2008 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!