Anketa:
Rally Albania 2012
ZdieľaťPridané: 05.06.2012 Autor: Landal
Čitatelia: 4110 [Bleskovky - Šport]
Informácie z Rally Albania z prvej ruky a prakticky "online" na Motoride.sk.
Seriál článkov - Rally Albania 2012:
| Seriál článkov: Rally Albania 2012 | Nasledujúci
Už 8-meho júna sa začne v Tirane v poradí VII. ročník Rally Albania. Spoločne s celou redakciou Motoride sa pokúsime priniesť Vám tu na Motoride.sk z tohto podujatia denné správy. Všetko bude záležať od technických podmienok v bivakoch, teda či sa nájde v okolí wi-fi alebo internetová kaviareň (predpokladám, že áno), a trochu aj od fyzických síl, ktorých asi veľa navyše nebude. Pár čísiel k tomu, čo nás vlastne čaká.
![]() |
-
• 6 sútažných dní
• 1775 km, z toho 825 km meraných špeciálok
• 121 prihlásených motorkárov
• 4 slovenskí zástupcovia, po dvaja v triede M1 a M2![]() |
Trasa vyzerá skutočne zaujímavo. Okruh okolo celého Albánska, od Skadarského jazera na severe až po Butrintský národný park na juhu, od východných hôr až po pobrežné piesky na západe. Tradičný účastníci Česko-slovenského teamu sú stálice podujatia, popri nich budem len také "mláďatko", tak dúfam, že naberiem počas prvého dňa spoň nejaké dobré rady, ako toto kamenisté dobrodružstvo v zdraví prežiť.
![]() |
Držte nám palce!
Laňďal
Pridané: 05.06.2012 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2012:
| Seriál článkov: Rally Albania 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Albania 2012 - cesta do dejiska - Landal
- Rally Albania 2012 - Štart - Landal
- Rally Albania 2012 - a sme v cieli - Landal
- Rally Albania 2012 - poučenia - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!