Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 992 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29724
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17577)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12147)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Môj zázrak, alebo kde zaspali konštruktéri z Jawy 1/2

 Zdieľať

Pridané: 31.03.2004 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 13414 [Vaše stroje - Moja motorka]

Už ako malý chlapec som chcel mať moto. Asi v 15-tich mal u mňa kamarát svoju Jawu 350, takže som mal možnosť najazdiť zopár kilometrov. Potom som si urobil vodičský preukaz a odvtedy som nejazdil.

Až do apríla 2003, vtedy som kúpil tento „zázrak“. Povedal som si, že keď už mám jazdiť, tak na niečom poriadnom, ale najprv aspoň sezónu pojazdím na niečom lacnom (keby som to rozbil, nič sa nedeje) a vyskúšam či to pôjde. Tá lacná varianta malo byť toto.

Vy, čo nemáte radi rozprávky typu Pavol Dobšinský, skočte rovno na výhody a nevýhody. Ostatní masochisti, nech sa páči.

Jawy 350 sa rozdeľujú na veľmi málo poruchové, poruchové, dosť poruchové a potom tu bol môj zázrak. Asi som mal veľkú smolu alebo čo, ale viac som ju opravoval ako som jazdil. Keď som ju kupoval, pôvodný majiteľ (asi 35 rokov a 120 kg, neviem sa ubrániť pojmu „sedlák“) mi sveto svete prisahal že nebola nikdy padnutá. Len som nevedel pochopiť, prečo mala pokrivený predný blatník, oškrabané predné a zadne padáky, smerovky aj stupačku, všetko na ľavej strane. Chlapík tvrdil, že ju otrel o stenu. Nuž, šikovná výhovorka. Ale nebolo to nijak hrozné poškodenie, tak som nechal tak. Ešte na skúšobnej jazde sa úplne po... spojka, aj pri maximálnom zatlačení páčky zaberala, takže vôbec nešlo radiť. Dohodli sme sa, že dá nižšiu cenu, a ja si to opravím sám.

Tak sme sa dohodli a ja šťastný majiteľ som si ju odviezol ku kamarátovi (Pallika777) na nutné opravy. Vymenil som spojkové lamely a pružiny, prevodový olej, spojkové, plynové a brzdové lanká a ešte nejaké drobnosti a tešil som sa na sezónu. Motor mala celkom dobrý, prevodovku a brzdy tiež, rám sa zdal tak isto, takže mi nič nebránilo jazdiť a jazdiť. Aspoň som si myslel...

>

Pridané: 31.03.2004 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »