Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (49)  [Verzia pre tlač] Tlač

Redakcia motoride.sk športovala - Bike maratón

 Zdieľať

Pridané: 29.06.2009 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 5607 [Novinky - Oznam]

Kondičná príprava je veľmi potrebná. Pre jazdu na motocykli v teréne, aj na ceste a vlastne všeobecne. Jednou z možností je bicykel. Tak sme sa rozhodli, po predchádzajúcom flákaní sa, že si dáme poriadnu kondičnú prípravu. 27.6. na Jahodnej na 1. Košickom bike maratóne.

 Pripravte sa, o 15 minút štartujeme...
Pripravte sa, o 15 minút štartujeme...

Ifk0:

Pôvodne som dal Awiovi návrh na 25-ťku (25 km trasa), ale samozrejme sa mu to zdalo slabé, tak ma prehovoril na 50-tku. Vzhľadom na to, že som posledný mesiac najazdil iba asi 40 km a celý týždeň poriadne pršalo, vrátane piatkovej búrky, sľubovalo to riadnu divočinu. Informáciám o prevýšení 1600 m (iba stúpanie, klesanie sa nezapočítava), a že je to druhý najťažší maratón na Slovensku som radšej nevenoval pozornosť, aby som nezdrhol už pred štartom.

 Ifk0 na štarte
Ifk0 na štarte

Štart som samozrejme prepálil (Tomáš Hajduch - Awia ešte viac), nasadil som príliš rýchle tempo (vzhľadom na moje možnosti, nie v porovnaní s ostatnými), takže útlm sa dostavil už asi po 10 km. Ale nejako som sa vyšplhal na najvyšší bod preteku – 19. kilometer, Kojšovú hoľu cca 1200 m.n.m., kde som v občerstvovacej stanici ostal asi 15 min, pojedol a vypil všetko čo tam mali a konečne sa dočkal fučiaceho Awiu. Poslal som ho pred seba a nasadil tempo „pomaly ďalej zájdeš“, ktorého som sa čím ďalej, tým intenzívnejšie držal až do cieľa.

Mimochodom trať. Okrem hory blata, miestami prebiehajúcej ťažby dreva, občas zjazdu po potoku a ešte iných „príjemností“, som mal dojem, ako keby sme išli stále hore kopcom. A keď sa náhodou išlo dole, tak to bolo miestami ešte namáhavejšie ako hore. Na jednom mieste som s hanbou a pudom sebazáchovy zosadol z bicykla a šiel radšej pešo so stlačenou zadnou brzdou.

Tomáš Hajduch - Awia si na 33-ťom kilometri povedal, že sú to pre neho asi príliš ľahké podmienky, tak si to sťažil pádom na pravobok v cca 30 km/hod. Komplet oškretý sa nechal v občerstvovačke na 38-mom kilometri ošetriť a pokračoval, nasledovaný mnou, na najťažší asi 2-3 km stupák, ktorý som samozrejme ako väčšina normálnych vytlačil pešo a potom už len voľné vozenie mierne dole, mierne hore. Na 47-mom kilometri som plný nadšenia vchádzal na Jahodnú s tým, že už to mám za sebou, ale chyba, mal som lepšie študovať mapu, ešte ostávalo 9 km. Tak som to mierne rozladený so sebazaprením odšľapal a na moje veľké prekvapenie cca 2 km pred cieľom dobehol Awiu. Lenže prišla čerešnička na torte v podobe defektu a posledný kilometer na vyzúvajúcej sa prednej gume. Ešte som sa krivkajúci, 10 metrov pred cieľom, „nechal“ predbehnúť dievčinou, ktorej útokom som úspešne odolával 20 kilometrov a bolo. Cieľ, hurá!

V podaní chlapcov z Cyklo klubu Peklisko 50-tka znamená 56 kilometrov + ranný cca 3 kilometrový tréning, takže som mal v nohách 59 kilometrov. Pojedli sme guláš, povyhrávali v tombole (iba Awia, ja mám šťastie v láske) a krásny deň bol za nami.

Výsledky a fotky nájdete na www.1kbm.sk a na www.cyklo.sao-tatry.sk. Do pozornosti dávam kategóriu Muži od 19 do 39 r. miesto č. 74 a 75.

Kto má záujem, zopakujeme si to 22.8. www.kralovskymaraton.sk. Tento krát ale absolvujeme poctivejšiu prípravu, alebo iba 25-ťku.

PS.: V piatok, 3.7. výstup na Kriváň.

Awia:

Najprv objasním, prečo tieto riadky čítate práve na motorkárskom portáli...

  • Myslím, že mnohí bikeri začínajú svoje motorkovanie na bicykloch. Bol to aj môj prípad, už od strednej školy som motal tisícky kilometrov po lesoch každú sezónu, žiaľ skončil som keď som kúpil prvú motorku.
  • Motorka rovnako ako bicykel je jednostopé vozidlo, len motor a palivo je iné, že :-)
  • A v neposlednom rade bike by mal byť trénigovým doplnkom každého motocyklového závodníka, skvelý spôsob ako sa udržiavať v kondícii...

Ja som po rokoch vyvážania sa na motorkách oprášil bike minulý rok, keď som znenazdajky na Stopku, miesto kde sa košickí motorkári často stretávajú, dorazil na bicykli. Prvotné rozporuplné reakcie boli len dočasné a do konca sezóny nás už bola pekná kôpka a dokonca Ifk0 si aj bike kúpil. No a začiatkom tejto sezóny som si predsavzal natočiť aspoň 1.000 km na biku. K tomu Ifk0 prišiel s nápadom absolvovať aspoň jeden maratón. Ale aby som sa nevykecával...

O maratóne sme vedeli, ale vážnejšie sme o tom začali hovoriť možno týždeň pred akciou. Obaja sme mali za sebou úspešný mesačný výpadok trénigu. Ja som zrušil na výjazde predné koleso, potom akcie ako MECH 2009, Erzberg a monzúnové dažde posledný týždeň. Na štart sa tak staviame nepripavení, ale odhodlaní pokoriť 50 km.

 Awia na štarte
Awia na štarte

Nečakal som že tak výrazne preceníme rozloženie síl (napriek tomu, že sme sa o taktike bavili), nečakal som tak náročné počasie a toľko blata, nečakal som, že trať pôjde takmer neustále hore kopcom a že bude tak náročná, nečakal som, že budem na štarte sám s neodpruženým bikom... Na Kojšovke (19. km) som bol ešte v pohode. Následné krkolomné zjazdy som si užíval a aj predbehol veľa tlačiacich ľudí. Prvá krízovka na mňa došla asi na 30 km a po ďalších cca 2 km sa stúpanie zmenilo na mierny ničím výnimočný zjazd rozmočenou blatisto-kamenitou cestou. Únava asi spravila svoje a skok cez šuter, ktorý by som inokedy asi v pohode zvládol sa zmenil na bolestivý pád na pravobok. Proste ušlo predné koleso po dopade, poznáte to... Okrem kože a modrín na mojom tele si to odniesla pokrivená prehadzovačka na biku. Nevzdal som.

Na najbližšej občerstovovačke mi vyvapkovali bike a aj moju nohu, ktorú následne ošetrili saniťáci. Vedel som, že nemôžem zbytočne stáť, lebo to už nerozchodím a tak som sa doškintal až do cieľa. Pár kilometrov pred cieľom som ešte pomáhal bikerovi s defektom a následne stretol aj Ifka. Ten sa však rozhodol, že to už dotlačí...

Výsledný čas pod 6 hodín nieje nič svetoborné, ale účelom bolo dôjsť do cieľa. Zaujímavé, že GPS mi na trase nameralo 61 km a na 5h 5min bicyklovania som mal 50:32 min. prestávok. V prvej polovici trate mi stačilo 9 min pauzy, to hovorí aj o zlom rozdelení síl. Bola to skvelá akcia a zranenia neriešim, lebo to k tomu patrí. Ako sa hovorí, kto sa bojí nech nechodí do lesa.

A čo sme tým všetkých chceli povedať? Ak jazdíte enduro alebo motocross či supermoto, bicykel by nemal vo vašom tréningovom programe chýbať. Ale dobrá kondícia príde vhod na každej motorke. Tak skúste aspoň raz za čas nechať benzínom kŕmené tátoše doma a prebehnite trochu aj ten váš motor :-)

 Po závode :-)
Po závode :-)

Športujú aj ďalší redaktori motoride.sk:

Na pravidelné prevetranie tela aj duše na bicykli sa pridal Jaro Harly Jerga, nezaháľajú ani Kristián Tino Dudík s Cacaom, ako ste mohli vidieť aj na fotkách z KTM T’N’T Track Days. agressor sa pre zmenu venuje lezeniu, behaniu a in-line korčuliam. Juraj Odin Klačko bike sem tam prevetrá, ale intenzívnejšie sa venuje in-line korčuliam.

 KTM TNT Track Days
Tino
 KTM TNT Track Days
Cacao

ŠPORTU ZDAR!!!

Text: Ifk0, Tomáš Hajduch - Awia.

Pridané: 29.06.2009 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (49)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria