Anketa:
Harley Davidson F1-XLR od Shaw Speed & Custom
ZdieľaťPridané: 12.07.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7146 [Technika - Úpravy motocyklov]
Na základe Harley Davidson XL 1200N Sportster vytvorili v Anglicku jeho pretekársku verziu nazvanú F1-XLR.
![]() |
Že sa vám zdá farebné prevedenie tohto stroja akési povedomé? Nuž kto sleduje seriál pretekov Formula 1 si iste všimol, že výber farieb sa nápadne podobá na tie aké používa team McLaren. Nejde však len o premaľovaného Sportstera. Na motore je nová hlava, prerobené je sanie a výfukový systém. Motor dostal aj zopár nových, na estetiku zameraných dielov ako sú farebné kryty vačiek či nové kryty hláv valcov. Remeň je na tejto prestavbe nahradený reťazou.
![]() |
![]() |
Stroj je teraz postavený na dvoch 21 palcových liatych kolesách. O odpruženie sa vpredu stará obrátená vidlica z modelu Harley Davidson VRSCF V-Rod ku ktorej boli pridané iné riaditká. Odpruženie zadného kolesa je teraz v réžii komponentov WhitePower. Brzdenie má na starosti dvojica predných 330 milimetrových kotúčov do ktorých sa zahryzávajú 6 piestikové strmene.
![]() |
Kompletne prerobená je zadná časť motorky. Rám je čo najviac odľahčený, zmenšilo sa sedadlo a vytvorilo sa miesto pre číslice.
![]() |
Info & foto: www.motociclismo.it
Pridané: 12.07.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov - datadive
- Harley-Davidson® European Bike Week® znova ožil v roku 2021 - Redakcia
- Harley-Davidson predstavil Apex Factory Custom Paint - Redakcia
- Harley-Davidson rozširuje rad CVO o Street Glide a Road Glide a prekvapivo aj Pan America - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!