Anketa:
Honda World Superbike Team otvorí na SBK v Brne 2012 svoj servisný box
ZdieľaťPridané: 18.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2788 [Šport - SuperBike]
Časť fanúšikov značky Honda, ktorí nasledujúci víkend (20.-22. júla) prídu do Brna na deviaty pretek Majstrovstiev sveta superbikov, majú fantastickú príležitosť sledovať tím Honda World Superbike Team v akcii - zblízka a naživo.
Už tretí krát v tejto sezóne plánuje Honda tím postaviť vo svojom servisnom boxe špeciálny systém, ktorý bude na jednej strane tvorený priehľadnými panelmi umožňujúcimi dokonalý pohľad na jazdcov aj mechanikov pri práci počas tréningových a kvalifikačných jázd.
![]() |
Systém poskytne návštevníkom detailný pohľad na výmenu kolies, nastavovanie pruženia a rozhovory s jazdcami. Ide o fantastickú možnosť sledovať činnosť motocyklového závodného tímu v Majstrovstvách sveta superbikov.
Možnosť návštevy servisného boxu tímu majú všetci držitelia vstupeniek do paddocku, keď sa v stánku Honda preukážu technickým preukazom motocykla alebo automobilu značky Honda. Na oplátku dostanú náramok tímu, ktorý im zaistí vstup do boxu.
Manažér týmu Ronald ten Kate: "Sme zvyknutí budovať plošinu pre hostí v našich boxoch v Assene, ale tento nový systém, ktorého popularita vzrástla hlavne v Imole a Monze, funguje veľmi dobre a umožňuje návštevníkom sledovať situáciu v boxe z pohľadu mechanika."
![]() |
Jonathan Rea, ktorý je jazdcom tímu: "Je pre fanúšikov skvelé, že sa môžu dostať tak blízko a vidieť, čo celý víkend robíme. Ja sa obvykle sústredím na prípravu stroja na závod, takže si návštevníkov väčšinou ani nestihnem všimnúť, ale viem, že si to veľmi užívajú."
Zdroj: Honda Slovakia
Pridané: 18.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Fotoreport z pretekov Superbike, Brno 2012 - Redakcia
- World Ducati Week 2012 21 - 24.6.2012 – Ducati Slovakia Team - campa
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!