Anketa:
Yamaha XTZ 660
ZdieľaťPridané: 21.02.2004 Autor: kuruc
Čitatelia: 13006 [Vaše stroje - Moja motorka]
Toto je moja druhá motorka. Prvá bola Suzuki GS 550 (ak nerátam Jawu 250 a 350).
S Yamahou som maximálne spokojný. Mám ju tretí rok a prešla so mnou kus Slovenska a kúsok Európy :-) Je k nej ešte jedna kapotáž s dvomi svetlami a zliatinové kolesá (asi vhodnejšie skor na cestu)
![]() |
![]() |
![]() |
Ináč momentálne je na predaj. Takže ak má niekto záujem, treba sa ozvať :-)
Pridané: 21.02.2004 Autor: kuruc Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XT 600 Z Ténéré 1991:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT 600 Z Ténéré |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 595 ccm |
Max. výkon: | 46.7 k (34.3 kW) / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 8.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 84.0 mm |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 3.00-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 4.60-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg |
Objem nádrže: | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 148 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XT 600 Z Ténéré' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XT 600 Z Ténéré' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XT 600 Z Ténéré 1991' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XT 600 Z Ténéré' na www.google.com
Súvisiace články:
- YAMAHA XTZ 660 TÉNÉRÉ - Vrllo
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Nová predajňa Styx v Ružomberku - Redakcia
- FIM Rallye v Estónsku a Fínsku 2005 - backo11
- Yamaha XT 660 R 2005 - BOSS
- Moja mašinka - Jawa 350 - roman
- Yamaha XT 600Z Ténéré - motomaniac
- Yamaha XTZ 660 Téneré 1999 - bedna
- Kamera na prilbu - HELMET CAMERA - marekxxx
- Yamaha XT 660 R na Slovensku aj v 25 kW verzii - Redakcia

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!