Anketa:
Pozvánka: Európsky pohár oldtimerov a KING OF EUROPE - Drift na Slovakiaringu
ZdieľaťPridané: 27.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4552 [Novinky - Pozvánka]
Na Slovakia Ringu sa počas podujatia King of Europe uskutoční okrem iného aj Európsky pohár oldtimerov spolu s Medzinárodnými majstrovstvami Slovenska oldtimerov a Ducati Cupom. Podujatie, ktoré organizuje Classic Club Hlohovec, tak v podstate nahradí neuskutočnené podujatie v Novom Meste nad Váhom.
06-07.10.2012 KING OF EUROPE - Drift
Medzinárodný drifterský seriál ukončí svoju sezónu práve na okruhu Slovakia Ring! Na divákov čaká „akrobatická“ šou áut v kontrolovanom šmyku, sprevádzaný dymom spod kolies a patričným hlukom nadupaných motorov.
Medzi usporiadateľské krajiny KOE patria Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Fínsko, Francúzsko, Poľsko, Maďarsko, Švédsko, Srbsko, Rusko, Grécko, Španielsko, Rumunsko a aj Slovensko. Viac ako 80 jazdcov z 21 krajín príde predviesť svoje umenie a vášeň pre tieto extrémne motoristické športy, ktoré dnes dobyli prakticky všetky krajiny sveta.
Piaty ročník tohto seriálu zažije práve na Slovakia Ringu svoje finále, na ktorom nebudú chýbať ani legendy driftu – japonskí majstri volantu „Japanese Invasion 2“. Ich autá naložili na začiatku roka na loď v Japonsku, krajine zasvätenej driftu, a ich vylodenie v Európe trvá do konca roka. Na Slovakia Ringu tak uvidíte aj jazdcov svetovej série D1 Grand Prix, konkrétne aj jej víťaza za roku 2008 – Japonec Daigo Saito patrí medzi najlepších na tejto planéte. V tomto roku súťaží aj vo Formule Drift na Radicalle, zatiaľ mu patrí priebežne 2. priečka. Jeho súperom bude aj krajan Tetsuya Hibino, či tiež Slovák Roman Kolesár, ktorý na predošlom rumunskom podujatí zvíťazil, a tak bude bojovať na domácej pôde o majstrovský titul. Pred ním v hodnotení šampionátu HELL King of Europe sú však ešte Maďar Adam Kerényi a ôíder poradia Talian Francesco Conti.
Počas voľných tréningov absolvujú vybraní fanúšikovia aj nezabudnuteľné drift taxi. V samotnej súťaži sa hodnotí nájazdová rýchlosť, veľkosť uhla v zatáčke, dym od kolies a presnosť línie. Na meranie používajú telemetriu a zvyčajne troch rozhodcov.
Po sobotňajších voľných tréningoch nasledujú v nedeľu kvalifikačné jazdy a napokon medzi 14:00-18:00 vyraďovacie preteky 32 najlepších jazdcov zoradených podľa kvalifikácie do pavúka. Každá dvojica absolvuje dve jazdy, lepší postupuje ďalej. Na záver spoznáme nového majstra!
Okrem KOE je program obohatený aj o atraktívne pohárové preteky Vizio Porsche Cup s identickými pretekárskymi špeciálmi Porsche Carrera Cup. Tento seriál sme na našom okruhu v tomto roku privítali už dvakrát a vždy to bolo v boji o prvenstvo veľmi tesné. V júni rozhodla o poradí na stupňoch víťazov jedna tisícina sekundy, v auguste pri Veľkej cene Slovenskej republiky bolo štartové pole obohatené aj o jazdcov Porsche Supercupu. Typický zvuk motorov Porsche nesmie na Slovakia Ringu chýbať ani teraz!
![]() |
Pre fanúšikov veteránov nebudú chýbať ani preteky vozidiel a motocyklov MM SR Vintage. Rýchle stroje, ktoré kraľovali na okruhoch v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch minulého storočia. To, že hoci dátumom výroby staršie, no vôbec nie pomalé stroje to ešte vedia, a starí páni svoju rýchlosť a odvahu nestratili, budete môcť vidieť práve na Slovakia Ringu počas tohto víkendu.
Zaujímavosťou bude aj využitie rôznych variantov okruhu: King of Europe sa bude jazdiť na variante č. 3, Porche Cup na variante č. 4 a Vintage sa bude jazdiť na variante č. 5.
Ak sa vám drift zapáči, čo je viac-menej isté, budete si môcť svoje zručnosti vylepšiť počas celého víkendu aj v Driving Academy, Centre bezpečnej jazdy priamo v areáli Slovakia Ringu. Naši skúsení inštruktori vám predvedú simulácie z výučbového procesu, aby ste na ten reálny šmyk, ktorý vás môže prekvapiť na cestách, boli dobre pripravený.
Cena v predpredaji:
Sobota:
B tribúna (montovaná) - 5 € s DPH
D tribúna (prírodná) - a 3 € s DPH
Nedeľa:
B tribúna (montovaná) - 5 € s DPH
D tribúna (prírodná) - a 3 € s DPH
Predpredaj v sieti Ticketportal - www.ticketportal.sk
Pri kúpe akéhokoľvek lístka na podujatie KOE (mobilnú alebo prírodnú tribúnu D) získavate automaticky vstup aj na hlavnú tribúnu a prírodné tribúny E a F a vstup do paddocku.
Nakoľko sa drift KOE bude odohrávať na konci cieľovej rovinky, je najlepší výhľad práve z mobilnej alebo prírodnej tribúny D.
Viac nájdete aj na:
www.kingofeurope.net facebook KOEseriesEurópsky pohár oldtimerov
Na Slovakia Ringu sa počas podujatia King of Europe uskutoční okrem iného aj Európsky pohár oldtimerov spolu s Medzinárodnými majstrovstvami Slovenska oldtimerov a Ducati Cupom. Podujatie, ktoré organizuje Classic Club Hlohovec, tak v podstate nahradí neuskutočnené podujatie v Novom Meste nad Váhom.
![]() |
O tom, že by sa na jeseň malo ísť podujatie na Slovakia Ringu, sa hovorilo už na jar a v kontexte toho čo sa stalo v Novom Meste je len dobre, že sa preteky uskutočnia a že za tým bude stáť práve osoba Petra Baláža. Už týždeň predtým sa navyše pod organizáciou Classic Clubu bude konať aj podujatie na holíčskom Zámockom okruhu (sobota 29.9.). Oproti Holíču však budú preteky na Slovakia Ringu vypísané aj pre triedy 125 SP, 250 SP a Open do 1000 ccm.
Informácie pre pretekárov: Všetci pretekári, ktorí boli administratívne prebraní v Novom meste nad Váhom, majú automaticky štart potvrdený na uvedenom podujatí s tým, že sa im polovica vkladu z Nového Mesta odpočíta pri zaregistrovaní na Slovakia ringu. Je možnosť sa stále prihlasovať aj do kategórií 125 SP, 250SP a kategória Open do 1000cc (pôjde ako RR) tieto triedy sa budú započítavať do MM SR (prihláška je pod článkom). Plánované sú dva štarty pretekov sobota a nedeľa, tak, ako to bolo v NMNV a 2-krát by mali štartovať aj 125 SP, 250SP a Open.
Viac info: slovakiaring.sk
Pridané: 27.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!