Anketa:
Rally Faraónov sa stala korisťou Joana Barredu na Husqvarne
ZdieľaťPridané: 08.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1842 [Šport - Rally]
Joan Barreda sa stal víťazom púštnej rely, Rally Faraónov 2012. Pilot tímu Husqvarna Speedbrain vyhral tri zo šiestich etáp čím dosiahol na najvyšší stupienok aj v celkovom hodnotení.
Poslednú, 425 km dlhú, etapu vedúcu z Tybniye do Gízy dokončil Joan Barreda na štvrtom zatiaľ čo jeho tímový kolega Paulo Goncalves si na tomto úseku zapísal etapové víťazstvo. Hlavnou úlohou Joana Barredu bolo kontrolovať svoje umiestnenie a nespraviť žiadnu fatálnu chybu. Za riadidlami Husqvarny TE449RR to ale 29 ročný jazdec zvládol na výbornú a tak sa mohol tešiť z celkového víťazstva. Paulo Goncalves síce etapu vyhral, no nezvládol si vybojovať dostatočný náskok pred Jordim Viladomsom a tak v celkovom poradí skončil na štvrtom mieste práve za Viladomsom.
![]() |
Joan Barreda: Je to fantastický moment pre Husqvarnu a tým Speedbrain, že dosiahla víťazstvo v tejto prestížnej súťaži. Moja Husqvarna TE449RR bola perfektná v každej situácii. Úžasne rýchla, perfektne ovládateľná a hlavne spoľahlivá. Moja veľká vďaka patrí týmu a hlavne mechanikom, ktorí odviedli dobre svoju ťažkú robotu, a môjmu super biku.
![]() |
Paulo Goncalves: Som šťastný za Joana aj za celý tým. Víťazstvo v tejto rely je veľký úspech. Samozrejme som sklamaný kvôli chybe, ktorú som spravil v predposlednej etape. V poslednej som síce spravil, čo som mohol, no na pódium v celkovom hodnotení to nestačilo. Gratulujem teda Jakubovi a Jordimu za umiestnenie na pódiu v celkovom hodnotení.
![]() |
Celkové hodnotenie
- 1. Joan Barreda (Husqvarna)
- 2. Jakub Pryzgonsky (KTM)
- 3. Jordi Viladoms (Bordone Ferrari)
- 4. Paulo Goncalves (Husqvarna)
- 5. Juan Carlos Salvatierra (Honda)
Pridané: 08.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda dosiahla globálny míľnik - 500 miliónov vyrobených motocyklov
- Honda inovovala model CBF125F pre rok 2026
- Nová limitovaná edícia od Triumphu - Speed Triple 1200 RX
- BMW opäť šokuje - predstavilo nové R 1300 R, RS a RT - fotky a videá dotvorila umelá inteligencia
- Piaggio Group na Slovensku: rozširovanie dílerskej siete a rast predaja obľúbených talianskych skútrov a motoriek
- Triumph predstavil Trident 660 v krásnych farbách Triple Tribute
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!