Anketa:
Registračné poplatky za prvú registráciu od 1.10.2012 sa týkajú aj motocyklov
ZdieľaťPridané: 16.10.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 46365 [Novinky - Oznam]
O registračných poplatkoch za registráciu áut so hovorilo veľa, málo kto ale vie o tom, že nové registračné poplatky sa od 1. októbra 2012 týkajú aj motocyklov a to aj individuálne dovezených.
Zákon o správnych poplatkoch, ktorého súčasťou sú i registračné poplatky, bol vydaný v zbierke zákonov 27.9.2012 pod číslom 286/2012 Z.z. a nadobúda účinnosť 1. 10. 2012.
![]() |
Čo to pre vás znamená? Ak pôjdete prihlásiť motocykel, ktorý na slovensku ešte nebol registrovaný, na polícii budú od vás požadovať aj zaplatený registračný poplatok, vrátane poplatku za vydanie tabuľky s evidenčným číslom (TEČ). Výška správneho poplatku za 1 ks štandardnej tabuľky zostáva zachovaná a to vo výške 16,50 eur.
Registračný poplatok sa bude povinne platiť za každú prvú registráciu vozidla v SR, nezávisle od veku vozidla. Týkať sa tak bude aj dovezených ojazdených vozidiel zo zahraničia.
Tak tu teda máme tabuľku poplatkov, upravenú pre motocykle s poplatkom za vydanie 1ks TEČ. Tabuľku uvádzame kompletnú, ale je jasné, že tie najvyššie hladiny kW sa motocyklov netýkajú:
Registračné poplatky - motocykle - platné od 1.10.2012:
Výkon motora | Poplatok za prihlásenie | Poplatok za pridelenie TEČ | Poplatok spolu |
---|---|---|---|
do 80 kW | 33 EUR | 16,50 EUR | 49,50 EUR |
nad 80 kW do 86 kW | 167 EUR | 16,50 EUR | 183,50 EUR |
nad 86 kW do 92 kW | 217 EUR | 16,50 EUR | 233,50 EUR |
nad 92 kW do 98 kW | 267 EUR | 16,50 EUR | 283,50 EUR |
nad 98 kW do 104 kW | 327 EUR | 16,50 EUR | 343,50 EUR |
nad 104 kW do 110 kW | 397 EUR | 16,50 EUR | 413,50 EUR |
nad 110 kW do 121 kW | 477 EUR | 16,50 EUR | 493,50 EUR |
nad 121 kW do 132 kW | 657 EUR | 16,50 EUR | 673,50 EUR |
nad 132 kW do 143 kW | 787 EUR | 16,50 EUR | 803,50 EUR |
nad 143 kW do 154 kW | 957 EUR | 16,50 EUR | 973,50 EUR |
nad 154 kW do 165 kW | 1 157 EUR | 16,50 EUR | 1173,50 EUR |
nad 165 kW do 176 kW | 1 397 EUR | 16,50 EUR | 1413,50 EUR |
nad 176 kW do 202 kW | 1 697 EUR | 16,50 EUR | 1713,50 EUR |
nad 202 kW do 228 kW | 2 047 EUR | 16,50 EUR | 2063,50 EUR |
nad 228 kW do 254 kW | 2 467 EUR | 16,50 EUR | 2483,50 EUR |
nad 254 kW | 2 997 EUR | 16,50 EUR | 3013,50 EUR |
Poplatky do výšky 300 EUR sa platia pomocou kolkov. Vyššie poplatky sa platia prostredníctvom poštových poukážok, podľa príslušnosti držiteľa vozidla k jednotlivému kraju SR. Poštové poukážky typu „R“ je možné získať na pošte. Dopravné inšpektoráty PPZ budú disponovať obmedzeným počtom poukážok.
Presné inštrukcie, čísla účtov a údaje, ktoré majú byť na poštovej poukážke, vám poskytne predajca nového motocykla, alebo potom pri prihlásení priamo na polícii.
Príklad registračných poplatkov niektorých motocyklov:
Do výberu sme dali väčšinou novinky 2013, ale na záver aj niektoré exotickejšie výkonné stroje.
Motorka: | Výkon | Registr. poplatok: |
---|---|---|
Poplatok ako doteraz: | ||
BMW F800 GS | 63.00 kW | 49,50 EUR |
Kawasaki Z800e | 70.00 kW | 49,50 EUR |
Triumph Street Triple | 78.00 kW | 49,50 EUR |
Nový vyšší poplatok: | ||
Kawasaki Z800 | 83.00 kW | 183,50 EUR |
BMW R 1200 GS | 92.00 kW | 233,50 EUR |
Honda CB1000R | 92.00 kW | 233,50 EUR |
Honda Crosstourer | 95.00 kW | 283,50 EUR |
Triumph Trophy SE | 99.00 kW | 343,50 EUR |
Kawasaki Ninja ZX-6R | 101.00 kW | 343,50 EUR |
Yamaha FJR1300 | 107.50 kW | 413,50 EUR |
KTM 1190 Adventure | 110.00 kW | 493,50 EUR |
Ducati Multistrada 1200 | 110.30 kW | 493,50 EUR |
Honda CBR1000RR | 131.00 kW | 673,50 EUR |
Ducati 1199 Panigale | 135.00 kW | 803,50 EUR |
Suzuki GSX-R 1000 | 136.00 kW | 803,50 EUR |
MV Agusta F4 RR Corsacorta | 147.70 kW | 973,50 EUR |
Kawasaki ZZR 1400 | 154.50 kW | 1173,50 EUR |
Münch Mammut | 193.96 kW | 1713,50 EUR |
Boss Hoss | 374.49 kW | 3013,50 EUR |
Ako sa poplatku vyhnúť:
V zákone je výnimka pre pre vozidlá, majteľov s ťažkým zdravotným postihnutím - ZŤP registračný poplatok sa neplatí (ak bol na kúpu motorového vozidla poskytnutý príspevok podľa zákona č. 447/2008 Z. z.) resp. je tam zľava z poplatku ak je držiteľ vozidla držiteľom preukazu fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím. Toto ale asi nieje v prípade motoriek moc aktuálne.
Iný spôsob je potom už len kúpiť si motorku s výkonom do 80 kW. Aj preto sú v ponuke motocykle so škrteným - zníženým výkonom.
Zdroj: ZAP SR, Zákon 286/2012 Z.z.
Pridané: 16.10.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Registračné poplatky od 1.2.2017 - platiť sa bude aj za prepis - Awia
- Nezabudnite: Daň z motorovych vozidiel - zmena - od 1.1. 2015 už aj za motocykle! - Awia
- Zmeny legislatívy EURO4 a dopredaj motocyklov EURO3 - Redakcia
- DOPLNENÉ: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!