ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (75)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zmeny legislatívy EURO4 a dopredaj motocyklov EURO3

 Zdieľať

Pridané: 19.12.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12721 [Novinky - Oznam]

Od 01. 01. 2017 vstupuje pre NOVÉ motocykle do platnosti norma EURO4 a staršie motocykle je potrebné prihlásiť do evidencie vozidiel ešte pred týmto dátumom! Dopredaj vozidiel je povolený len výnimkou avšak toto povolenie ja zaťažená ďalším poplatkom.

Podľa bodu 1.1.2.2. prílohy IV nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 168/2013 o schvaľovaní a dohľade nad trhom dvoj- alebo trojkolesových vozidiel a štvorkoliek (ďalej len „nariadenie (EÚ) č. 168/2013“), s účinnosťou od 01.01.2017 v prípade vozidiel kategórie L3e, L4e, L5e a L7e sa takéto vozidlá nemôžu uviesť na trh a prihlásiť do evidencie vozidiel alebo uviesť do prevádzky ak neplnia emisné limity minimálne Euro 4, pokiaľ im nebol štátnym dopravným úradom povolený dopredaj vozidiel.

Ak máš teda doma NOVÚ motorku EURO3, ktorú si ešte neprihlásil do evidencie neodkladaj to! Budúci rok už prihlásenie nebude možné.


Prechodné obdobie - dopredaj už vyrobených motocyklov EURO3:

Vozidlám s normou EURO3 končí platnosť osvedčenia o zhode COC 31.12.2016. Po tomto dátume môže Importér/Distrubútor v zmysle článku 44 nariadenia (EÚ) č. 168/2013 v rámci limitov končiacich sérií požiadať štátny dopravný úrad o povolenie evidencie, uvedenie na trh alebo uvedenie do prevádzky v premávke na pozemných komunikáciách nových vozidiel zhodných s typom vozidla (ďalej len „povolenie“), ktorého typové schválenie ES vozidla už stratilo platnosť.

Možnosť povolenia je obmedzená na obdobie 24 mesiacov pre dokončené vozidlá a na 30 mesiacov pre dokončované vozidlá odo dňa, ku ktorému typové schválenie ES vozidla stratilo platnosť.

Podľa Položky 69a písm. b) sadzobníka správnych poplatkov, ktorý je prílohou k zákonu č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, sa za povolenie vyberie správny poplatok 50,- eur za každé vozidlo.

V skratke:

  • Motocykel EURO3 je potrebné prihlásiť ešte do konca tohto roku - do 31.12.2016. Ak si taký kúpil máš k nemu techničák neváhaj a vyhni sa problémom!
  • Distribútori ktorí majú motocykle EURO3 budú musieť požiadať dopravný úrad o výnimku pre každý jeden kus, pričom tento úkon stojí 50 EUR
  • Takáto výnimka má platnosť len 2 roky (pre dokončené vozidlá)
  • O výnimku môže požiadať len importér a to len na obmedzený počet kusov dopredaju. Teda žiadna takáto výnimka sa nedá udeliť individuálne napríklad na dovezené vozidlo a pod.

Pridané: 19.12.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (75)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »