ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nezabudnite: Daň z motorovych vozidiel - zmena - od 1.1. 2015 už aj za motocykle!

 Zdieľať

Pridané: 20.01.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 21934 [Novinky - Oznam]

Nová právna úprava platná od 1. januára ovplyvní podávanie DP až v roku 2016. Prináša viacero zmien ale pre tých z vás, ktorí máte motorku vo firme je dôležité to že sa bude daň platiť aj za motocykle.

Tento článok bol zverejnený prvý krát: 29.01.2015.

Ročné sadzby dane podľa zákona o dani z motorových vozidiel sú platné pre územie celej republiky (už nie sú ustanovené všeobecne záväzným nariadením podľa krajov, ako to bolo v minulosti).

Zákon zaviedol zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane počnúc mesiacom prvej evidencie vozidla uvedenej v doklade vozidla, ktorá sa zohľadní už pri výpočte predpokladanej dane na zdaňovacie obdobie roku 2015 a daňovník, predpokladanú daň vypočíta a uvedie v riadku 40 daňového priznania.

Ročná sadzba dane sa ZNÍŽI o:

  • 25 % počas prvých 36 kalendárnych mesiacov počnúc mesiacom prvej evidencie vozidla
  • 20 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov (37 - 72 mesiacov),
  • 15 % počas nasledujúcich ďalších 36 kalendárnych mesiacov (73 - 108 mesiacov).

Ďalších 36 mesiacov, t. j. od 109 do 144 mesiacov, sa použije ROČNÁ SADZBA uvedená

v prílohe č.1 zákona o dani z motorových vozidiel

Ročná sadzba dane sa ZVÝŠI o:

  • 10 % počas nasledujúcich 12 kalendárnych mesiacov (145 - 156 mesiacov),
  • 20 % pre vozidlá, ktoré majú viac ako 156 kalendárnych mesiacov vrátane mesiaca prvej evidencie

Zmena - platba dane aj za motocyykle:

V súvislosti s novým zákonom o dani z motorových vozidiel si predpokladanú daň musia vypočítať podnikatelia aj pre vozidlá kategórie L, ktoré doteraz neboli predmetom dane, pretože. zákon o dani z motorových vozidiel rozšíril predmet dane aj o túto kategóriu, napríklad malý motocykel, trojkolesové, dvojkolesové vozidlo, motorové štvorkolky, ak sa používajú na podnikanie.

Ročná sadzba dane z motorových vozidiel od 1.1.2015

Vozidlo kategórie L, M a N, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina má sadzbu dane 0 EUR.

Zdvihový objem valcov motora v cm3 (vrátane) Ročná sadzba dane v eurách
0 - 150 50
150 - 900 62
900 - 1200 80
1 200 - 1 500 115
1 500 - 2 000 148
2 000 - 3 000 180
3 000 a viac 218

Vznik a zánik daňovej povinnosti a Oznamovacia povinnosť:

Daňová povinnosť vzniká dňom použitia vozidla na podnikanie. Daňová povinnosť zaniká dňom, ktorým sa vozidlo prestalo používať na podnikanie.

Oznamovacia povinnosť vzniká daňovníkovi iba pri zániku daňovej povinnosti.

Daňovník je povinný zánik daňovej povinnosti oznámiť príslušnému správcovi dane do 30 dní odo dňa zániku daňovej povinnosti. Zánik daňovej povinnosti na dani z motorových vozidiel môže daňovník oznámiť elektronicky, písomne (odporúčaný vzor Oznámenie o zániku daňovej povinnosti je zverejnený na intranetovej stránke finančnej správy) alebo ústne (osobne) do zápisnice o ústnom pojednávaní u správcu dane.

Zdroj: www.financnasprava.sk, Predpis č. 361/2014 Z. z.

Pridané: 20.01.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (46)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »