Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Registračné poplatky od 1.2.2017 - platiť sa bude aj za prepis

 Zdieľať

Pridané: 16.01.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 39471 [Novinky - Oznam]

Koncom roka 2012 sa zaviedli registračné poplatky za prvú registráciu vozidla u nás. Tieto ale boli v rozpore s právami EÚ. Preto sa systém poplatkov mení, na poplatok má vplyv aj vek vozidla ale "to najlepšie" je že sa budú platiť pri každom prepise!

Vláda teda z obyčajného administratívneho poplatku za zmenu držiteľa vozidla spravila "daň z prevodu vlastníctva motorového vozidla". Pre menej výkonné vozidlá sa poplatok znižuje pričom minimálny poplatok zostáva na úrovni 33 eur ako to bolo doteraz. Pre vozidlá nad 176kW sa poplatky zvýšili.

Koľko zaplatíte za registráciu NOVÉHO vozidla po novom?

Výkon motora v kWNový poplatok (2017) Súčasný poplatok (2016)
do 80 vrátane 33 eur 33 eur
80 - 86 vrátane 90 eur 167 eur
86 - 92 vrátane 110 eur 217 eur
92 - 98 vrátane 150 eur 267 eur
98 - 104 vrátane 210 eur 327 eur
104 - 110 vrátane 260 eur 397 eur
110 - 121 vrátane 360 eur 477 eur
121 - 132 vrátane 530 eur 657 eur
132 - 143 vrátane 700 eur 787 eur
143 - 154 vrátane 870 eur 957 eur
154 - 165 vrátane 1100 eur 1157 eur
165 - 176 vrátane 1250 eur 1397 eur
176 - 202 vrátane 1900 eur 1697 eur
202 - 228 vrátane 2300 eur 2047 eur
228 - 254 vrátane 2700 eur 2467 eur
254 - a viac 3900 eur 2997 eur

Poplatok pri prepise motorového vozidla:

Zníženie poplatkov za prvú registráiu by sme určite ocenili, avšak zmena má ďalší háčik. Poplatok sa teraz bude platiť i pri prepise vozidla, teda pri zmene majiteľa. Avšak tu bude vstupovať aj vek vozidla, čí staršie (čím dlhšie obdobie od prvej registrácie vozidla uplynie) tým nižší poplatok, avšak najmenej 33 eur. Poplatok sa vypočíta podľa nasledovného vzorca:

Výpočet poplatku pri prepise vozidla:

RP = Pkw x RV1-n

kde:
  • RP - výška poplatku
  • Pkw - sadzba poplatku za zápis vozidla v eurách podľa výkonu motora (prvá evidencia vozidla), ktorej hodnoty sú uvedené v tabuľke č. 1
  • RV1-n - koeficient zostatkovej hodnoty vozidla zodpovedajúci zostatkovej hodnote vozidla podľa veku vozidla v rokoch odo dňa prvej evidencie vozidla, ktorého hodnoty sú uvedené v tabuľke č. 2
Vek vozidla (odo dňa prvej evidencie) Koeficient násobenia
Prvá evidencia 1
do 1 roka 0,82
do 2 rokov 0,68
do 3 rokov 0,56
do 4 rokov 0,46
do 5 rokov 0,38
do 6 rokov 0,32
do 7 rokov 0,26
do 8 rokov 0,23
do 9 rokov 0,19
do 10 rokov 0,16
do 11 rokov 0,14
do 12 rokov 0,12
do 13 rokov 0,10
do 14 rokov 0,09
do 15 rokov 0,08
do 16 rokov 0,07
nad 16 rokov 0,06

Novinkou je aj 50-percentná zľava poplatku za vozidlá využívajúce ekologické pohonné látky, ako sú CNG, LNG či vodík. Rovnaká polovičná úľava platí aj pre hybridné vozidlá.

Zdroj: NR SR - Návrh zákona bol prerokovaný na 11. schôdzi NR SR, uznesenie číslo 331 zo dňa 23. 11. 2016 - Hlasovanie si môžeš pozrieť TU

Pridané: 16.01.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »