Anketa:
Registračné poplatky od 1.2.2017 - platiť sa bude aj za prepis
ZdieľaťPridané: 16.01.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 39471 [Novinky - Oznam]
Koncom roka 2012 sa zaviedli registračné poplatky za prvú registráciu vozidla u nás. Tieto ale boli v rozpore s právami EÚ. Preto sa systém poplatkov mení, na poplatok má vplyv aj vek vozidla ale "to najlepšie" je že sa budú platiť pri každom prepise!
Vláda teda z obyčajného administratívneho poplatku za zmenu držiteľa vozidla spravila "daň z prevodu vlastníctva motorového vozidla". Pre menej výkonné vozidlá sa poplatok znižuje pričom minimálny poplatok zostáva na úrovni 33 eur ako to bolo doteraz. Pre vozidlá nad 176kW sa poplatky zvýšili.
![]() |
Koľko zaplatíte za registráciu NOVÉHO vozidla po novom?
Výkon motora v kW | Nový poplatok (2017) | Súčasný poplatok (2016) |
---|---|---|
do 80 vrátane | 33 eur | 33 eur |
80 - 86 vrátane | 90 eur | 167 eur |
86 - 92 vrátane | 110 eur | 217 eur |
92 - 98 vrátane | 150 eur | 267 eur |
98 - 104 vrátane | 210 eur | 327 eur |
104 - 110 vrátane | 260 eur | 397 eur |
110 - 121 vrátane | 360 eur | 477 eur |
121 - 132 vrátane | 530 eur | 657 eur |
132 - 143 vrátane | 700 eur | 787 eur |
143 - 154 vrátane | 870 eur | 957 eur |
154 - 165 vrátane | 1100 eur | 1157 eur |
165 - 176 vrátane | 1250 eur | 1397 eur |
176 - 202 vrátane | 1900 eur | 1697 eur |
202 - 228 vrátane | 2300 eur | 2047 eur |
228 - 254 vrátane | 2700 eur | 2467 eur |
254 - a viac | 3900 eur | 2997 eur |
Poplatok pri prepise motorového vozidla:
Zníženie poplatkov za prvú registráiu by sme určite ocenili, avšak zmena má ďalší háčik. Poplatok sa teraz bude platiť i pri prepise vozidla, teda pri zmene majiteľa. Avšak tu bude vstupovať aj vek vozidla, čí staršie (čím dlhšie obdobie od prvej registrácie vozidla uplynie) tým nižší poplatok, avšak najmenej 33 eur. Poplatok sa vypočíta podľa nasledovného vzorca:
Výpočet poplatku pri prepise vozidla:
RP = Pkw x RV1-n
kde:- RP - výška poplatku
- Pkw - sadzba poplatku za zápis vozidla v eurách podľa výkonu motora (prvá evidencia vozidla), ktorej hodnoty sú uvedené v tabuľke č. 1
- RV1-n - koeficient zostatkovej hodnoty vozidla zodpovedajúci zostatkovej hodnote vozidla podľa veku vozidla v rokoch odo dňa prvej evidencie vozidla, ktorého hodnoty sú uvedené v tabuľke č. 2
Vek vozidla (odo dňa prvej evidencie) | Koeficient násobenia |
---|---|
Prvá evidencia | 1 |
do 1 roka | 0,82 |
do 2 rokov | 0,68 |
do 3 rokov | 0,56 |
do 4 rokov | 0,46 |
do 5 rokov | 0,38 |
do 6 rokov | 0,32 |
do 7 rokov | 0,26 |
do 8 rokov | 0,23 |
do 9 rokov | 0,19 |
do 10 rokov | 0,16 |
do 11 rokov | 0,14 |
do 12 rokov | 0,12 |
do 13 rokov | 0,10 |
do 14 rokov | 0,09 |
do 15 rokov | 0,08 |
do 16 rokov | 0,07 |
nad 16 rokov | 0,06 |
Novinkou je aj 50-percentná zľava poplatku za vozidlá využívajúce ekologické pohonné látky, ako sú CNG, LNG či vodík. Rovnaká polovičná úľava platí aj pre hybridné vozidlá.
Zdroj: NR SR - Návrh zákona bol prerokovaný na 11. schôdzi NR SR, uznesenie číslo 331 zo dňa 23. 11. 2016 - Hlasovanie si môžeš pozrieť TU
Pridané: 16.01.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Registračné poplatky za prvú registráciu od 1.10.2012 sa týkajú aj motocyklov - Awia
- Nezabudnite: Daň z motorovych vozidiel - zmena - od 1.1. 2015 už aj za motocykle! - Awia
- Zmeny legislatívy EURO4 a dopredaj motocyklov EURO3 - Redakcia
- DOPLNENÉ: Zmena v kategorizácii motocyklov a vodičských oprávnení skupiny A od 19.1.2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!