Anketa:
Šikyňa zakončil sezónu druhým miestom v Třemošnici
ZdieľaťPridané: 21.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]
V českej Třemošnici sa v sobotu 20. októbra skončil seriál Majstrovstiev Českej republiky v motokrose organizovaný Českým svazom motocyklového sportu. V juniorskej kategórii MX 80 bojoval o celkové prvenstvo Richard Šikyňa, pretekár tímu MX Slovakia.
Hmla a chladné počasie sprevádzali tréningy aj samotné preteky, no na trati bolo aj tak vidieť množstvo skvelých súbojov, pričom práve 14-ročný slovenský jazdec robil dianie na trati mimoriadne zaujímavým. Štarty do oboch jázd mu totiž nevyšli podľa predstáv a musel sa postupne predierať cez svojich súperov. V cieli nakoniec v oboch prípadoch obsadil druhú priečku a rovnaké umiestnenie mu patrí aj v konečnom hodnotení šampionátu, kde na víťaza Jakuba Terešáka stratil len tri body. Po titule medzinárodného majstra Slovenska a celkovom prvenstve v Medzinárodných majstrovstvách Českej republiky organizovaných Autoklubom ČR sa teda s touto triedou lúči ďalším vynikajúcim výsledkom. V roku 2013 sa predstaví o kategóriu vyššie, v juniorskej triede 125 cm3.
V Třemošnici štartovali aj ďalší dvaja pretekári tímu MX Slovakia, Tomáš Kohút a Jaroslav Antalič. Kohút skončil v jednotlivých jazdách na ôsmom a dvanástom mieste, Antalič bol v prvej jazde dvanásty, druhú pre poruchu nedokončil.
![]() |
Richard Šikyňa, 2. a 2. miesto: "Už do prvej jazdy sa mi nepodarilo dobre odštartovať, musel som sa predierať dopredu a hoci som sa snažil, tak Jakuba Terešáka som už nedokázal dobehnúť. Rovnako v druhej jazde som mal zlý štart, šiel som až na šiestom mieste, ale podarilo sa mi stratu stiahnuť. V poslednom kole ma spomalili jazdci o kolo pozadu a už sa mi nepodarilo dostať na prvé miesto. Mrzí ma to, chcel som vyhrať a získať titul, no nevyšlo to. Tohtoročná sezóna však bola skvelá, spolu s tímom MX Slovakia sme dosiahli výborné výsledky a práve tímu a mojím rodičom som za všetko veľmi vďačný."
![]() |
Tomáš Kohút, 8. a 12. miesto: "V prvej jazde sa mi celkom darilo, prebojoval som sa na ôsme miesto, s ktorým som bol spokojný, ale v druhej mi nevyšiel štart a navyše som spadol, keď predo mnou zastavili súperi a ja som sa im musel vyhýbať. Z posledného miesta som sa potom prebojoval aspoň na dvanáste miesto, takže s druhou jazdou spokojný určite nie som."
![]() |
Jaroslav Antalič, 12. miesto v prvej jazde, druhú nedokončil: "Mal som zlý štart do prvej jazdy, ťažko sa mi predbiehalo, takže celkovo to bolo slabé a bolo z toho len dvanáste miesto. V druhej jazde som neprešiel ani štvrť kola a pre poruchu som musel odstúpiť. S dneškom teda rozhodne nie som spokojný."
Pridané: 21.10.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!