Anketa:
Nový Duke 390 od KTM už na výstave EICMA 2012 v Miláne
ZdieľaťPridané: 26.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4877 [Bleskovky - Novinky]
Špekulácie o KTM Duke 350 môžme zhrnúť zo stola, chystá sa totiž nový Duke 390. Aspoň tak to tvrdí indická stránka www.zigwheels.com a dopĺňa, že novinka by mala byť oficiálne predstavená už na výstave EICMA 2012 v Miláne.
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
KTM Duke 200 má určite svoje čaro, no niet pochýb o tom, že sa jedná o nie príliš atraktívny model pre európskych a severoamerických bikerov. Zvýšený záujem v segmente malých a stredných kubatúr je samozrejme aj v týchto krajinách, no pre charizmatický model Duke je 200 kubíkov stále príliš málo. Možno aj takáto úvaha priviedla vedenie KTM na myšlienku priniesť na trh nového Duke-a 390 (predtým označovaného ako Duke 350).
![]() |
Ako informovala stránka ZigWheels, nový Duke 390 bude poháňaný jednovalcovým motorom o objeme 375 ccm a bude mať maximálny výkon 45 koní. Objavil sa aj odhad váhy stroja. Duke 390 by mal v prevádzkovom stave vážiť okolo 150 kg a očakáva sa, že bude dosahovať maximálnu rýchlosť až 200 km/h.
Info: www.zigwheels.com
Foto: ilustračné
Pridané: 26.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790 - Awia
- Nový KTM Duke 390 pre rok 2017 - zeON
- Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - KTM - Freeride 350 a elektro, Duke 200 a 690 - Awia
- Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - KTM - Awia
- Najväčší z malých alebo najmenší z veľkých - KTM 390 Duke - zeON
- Nové Hondy radu CTX700 budú predstavené na výstave EICMA 2013 - Redakcia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - KTM - Awia
- Video: Vojvoda KTM Duke 690 2012 - zeON
- Špionážne fotografie: KTM pripravuje motard na báze Duke-ov 125/200/390 - zeON
- Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - BMW - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!