Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10332)

Počúvadlo 2004

Pridané: 10.08.2004 Autor: papaya
Čitatelia: 8731 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Nebudem hodnotiť zraz alebo lepšie bude asi nazvať to stretnutím priaznivcov a vyznávačov mototurizmu. Pretože som nebol platným mototuristom a motorkárom :)) Nebol by asi môj názor dostatočne subjektívnym a na druhej strane som dôležité akcie ako spoločný výjazd a následne opekačku blicol, takže môžem len hádať čo sa tam dialo, že zajačiky? ;-) Chcem vám len tuto podľa mňa celkom vydarenú akciu prerozprávať tak ako som ju prežíval ja.

Celé sa to začalo Drtičovou výzvou na organizovane posedenie pri fajke mieru v krásnom prostredí Štiavnických vrchov. Nešlo o nič len sa pred odchodom do Rumunska dohodnúť s ostatnými náčelníkmi na trase bla bla... poznáte ich všetko musia mať vopred jasné a naplánované ;)))) Pri sledovaní príspevkov k téme som stále častejšie narážal na vlkov samotárov ako sa postupne pripájajú k debate a sľubujú účasť. Keďže sa jedná o moje "rodisko" tak prečo tam neskočiť a nezúčastniť sa? Pred blížiacim sa víkendom neotáľam a kontaktujem (EX)náčelníka TDMiek na motoride Vidicona a tak sa dohadujeme, že tam spoločne skočíme. Prišiel deň D je sobota obed (slniečko) a ja vyrážam ľahko zbalený za Vidiconom kde ešte prebieha nácvik balenia batožiny pred dovolenkou. Vidiconovci mysleli skutočne na všetko dokonca jednu celú tašku vyčlenili na potraviny čo ma dosť prekvapilo, pretože sme sa chystali na návštevu chudobného kraja kde 1/2l kofoly stoji 12,5Sk a to vás teraz neťahám za fúúz.

Vidikonovci balia

Z BA ideme južnou trasou (Bratislava - Galanta - Šala - Šurany - Levice - Počúvadlo) cestu absolvujeme podľa predpisov a v kľudnom tempe. Naša trasa sa končí trochu predčasne, prvých motoridákov stretávame už v dedinke 10Km pred Počúvadlom. Na moje prekvapenie v dedinke prebiehajú slávnosti, tak to tu vyzerá ako na trhu, všade kopec ľudí na ceste. Rôzne vône sa vám tlačia do nosa, že nakoniec neodolám a zosadám. Vidiconovci sa tiež pridávajú a tak ideme popozerať čo sa to tu deje. Ani sa nestíham vynadívať lovu dravého vtáka a Vidi sa už s niekým bratríčkuje. Nakoniec sa vykľulo že sa jedna o chalanov zo Zlatých Moraviec, tak sa k nim pridávame. Ako správny motorkári parkovali rovno pod výčapom. Hneď vedľa boli postavene kotle s fajnovým divinovým gulášom. Píšem fajnový pretože som ho samozrejme osobne ochutnal. Kým sa hore radovalo, tancovalo... medzi nami sa viedli debaty okolo našich mašín a také tie reči okolo... Po asi hodinke strávenej so super ľuďmi vyrážame na konečnú. Prichádzame pred kemp, kde už sedia v miestnom bufete Drtiplast, Freedom... a dopíjajú svoje 0% drinky. Po menšom trasení rúk a predstavovaní som úplne všetko zabudol a tak sa len milo usmievam a radšej nikoho neoslovujem.;) Po chvíli sa chalani pozbierali z lavíc a osedlali svoje stroje. Jazda nebola nijak náročná, stačilo prejsť betónovými tvárnicami dolu briežkom na malú lúčku, kde budú večer stáť stany. Ja sa tu odpájam a odchádzam domov zhodiť tašky, pozdraviť rodičov. Vyrážam na Banskú Štiavnicu, kde to strhávam na Hodrušu Hámre cez nechutné ostré "serpentínky", úzka cesta ledva sa zmestia dve autá vedľa seba, prevýšenie hlavne v zákrutách 12%. brrr Voláme to Štiavnická "baba". Vyliezam v Žarnovici a prichádzam konečne domov. Rodičia sú verný fanúškovia mojich návratov domov, hlavne mamina. ;))

chalani zo Zlatých Moraviec

Prosím pána Hradného aby ulial z tej jeho fajnovej domácej frndžalici pre ostrých chlapcov k vatre aby im zima nebola. Hradný pán vošiel do kutice a už mi podáva pollitrovku niečoho. Strkám si to pod pazuchu a blížim sa k mašine. No márne zháňam kľúče, to už aj doma sa kradne? Hradná pani po vzhliadnutí spomínanej pol litrovky usúdila že jazda na motorke by pre jej syna nebola najvhodnejšia a tak Máňa bohužiaľ zostáva doma. Ja si beriem auto a už spomínanou trasou sa vraciam na Počúvadlo, kde by už mala prebiehať opekačka. Prichádzam po menšom daždi a tábor nachádzam zalezený v stanoch a len s ledva horiacim ohňom. No hneď ako sa uhasínajúceho ohňa ujal Freedom a spravil z neho "chlapa" na ktorom sa dalo aj opekať sa prebrala aj ostatná časť osadenstva kempu a celkom sa to tam posunulo na inú úroveň zábavy. Hlavne vďaka Pagáčovi sa k našim oslavám pridal aj zvyšok kempu „Veď my nekričíme“ ;o)))

ved my nekričííííme

Okolo nášho ohníka pobehoval Rado s tým jeho „zachytávačom pohybov“ a celé táborisko vyzeralo ako keď sa nad Tatrou blízka, doslovne :-). Popili sme nejaké drinky aj niečo z domácej kuchyne a každý podľa svojich hodín sa pobral na kute. Ja keďže som požíval tiež, tak som sa pobral spať do auta. Nadránom ma prebralo krutých 8stupňov nad nulou. Vrčať s motorom pri spiacom kempe sa mi nezdalo ako najvhodnejšie a tak som sa pobral k rodičom. Dorazil som v pohode a zaľahol do postele. Ráno som na čas nevstal a teda som zameškal odchod celej skupiny na spoločný výjazd do Štubne. Nakoniec po niekoľkých zmätkoch a hlavne po dvoch nešťastných kolíziách čo ma zastihli končím so spoločným výjazdom za Žiarom nad Hronom. Odpájam sa od skupiny a pokračujem sám , v Turčianskych Tepliciach idem skontrolovať teplotu do bazénu. Je prijemné sa takto vyzliecť zo skafandra a pobudnúť chvíľu vo vode. V skutočnosti kontrolujem škody na svojom tele, ale nič vážneho na sebe nenachádzam. Po hodine sa poberám teda späť, volám Vidimu a stretávame sa pri jazere na Počúvadle. Vidiconovci sa idú zbaliť, lebo dnes odchádzajú späť do Ba. V kempe stretávame Mareka ktorý tiež dnes končí a tak dohadujeme, že by som s nimi mohol ísť kúsok cesty. Robíme ešte malú degustáciu v jednom Štiavnickom podniku a vyrážame. Vediem ich serpentínkami cez Hodrušu Hámre. Vychádzame v Žarnovici a pokračujeme smer Nitra, ale už po diaľničnom obchvate. V Novej Bani sa lúčim s chalanmi a ich ľadvinkami a pokračujem domov.

ešte spiaci tábor

Chalani a hlavne Spajky soráč. Budem nabudúce menej čumieť po vašich mašinách a viac dávať pozor na cestu predomnou!