ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dostalo sa mi do rúk - Dokonalá jízda na motocyklu

 Zdieľať

Pridané: 15.12.2004 Autor: papaya
Čitatelia: 15571 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Asi to poznáte prichádzajú Vianoce a vynára sa nám otázka čo darovať najbližším pod stromček.

Mnohý z vás už možno majú vyhliadnuté parfémy pre svoje polovičky a možno aj nejaké hračky pre tých najmenších motoridákov.

No čo dostanete tento rok vy? Opäť to budú pláštenky, alebo nedajbože nejaká nevkusne sfarbená kravata? :) Dúfam že nie. Pokiaľ sa práve túto zimu nechystáte prestavovať svoju mašinu, alebo nemáte kopec inej práce. Doprajte si chvíľku pohody s knižkou o ktorej si myslím, že stojí za prečítanie.

Vydalo ju nakladateľstvo KOPP a jej názov je Dokonalá jízda na motocyklu. Samotná kniha nie je nová, má už skoro 3 roky a jej originál bol zostavený zo skúseností profesionálnych jazdcov a redaktorov nemeckého časopisu Motorrad. Jej mäkké viazanie skôr pripomína počítačovú príručku, alebo vreckový atlas húb, ako serióznu knihu plnú užitočných rád. No po otvorení budete milo prekvapený.

Na neuveriteľných 200 stranách vám tento profesionálny team "ukáže ako na vec". Začiatok je plný teórie o stavbe a koncepcii Vášho motocykla. (nečudujte sa ódam na BMW systémy, je to predsa nemecká kniha, pozn. autora) Je vhodný skôr pre začínajúcich jazdcov, skúsenému borcovi veľa nového neprinesie. No začiatočník po preštudovaní tejto sekcie porozumie doposiaľ nezrozumiteľnému kódu na pneumatikách, alebo Vám bude sypať brzdové systémy z rukáva. Po zvládnutí základov začínate už pracovať so samotnou mašinou...

Tvorcovia knihy si na vás prichystali rozcvičku za studená, ešte totiž motor nenakopávate. Pohladíte vašu krásku po boku a s vysunutým stojanom začínate rozcvičku podľa taktovky Reginy Lutzovej. Ide o suchý nácvik manipulácie so strojom na mieste, podľa autorov by ste si tým mali precvičiť zručnosť a dostať váhu vašej milej pod kontrolu. (tento balet nie je vhodný pre všetky typy motocyklov) Už ste skončili, alebo ešte stále baletíte v garáži? :) Je totiž načase začať so samostatnou jazdou.

Autori tvrdia, že bezpečne rýchlu jazdu zvládne len ten čo sa poriadne naučí jazdiť v slimačom tempe kde sa rýchlosť pohybuje okolo 10km/h. Musím s nimi plne súhlasiť, pretože pridávať plyn zvláda asi každý no prejsť asi 10metrov v páse širokom len 50cm a s rýchlosťou slimáka chce trochu cviku. Tu začína Vaša prvá praktická lekcia z jazdy. Kniha Vám ukáže návody ako si zlepšiť svoj jazdecký štýl, alebo ako sa poľahky a s prehľadom dá nacvičiť uhýbací manéver pred nečakaným vyletením auta z vedľajšej cesty. Nebudem prezrádzať čo Vás v nej ešte čaká, ale kniha je naozaj nabitá k prasknutiu radami.

Jediné čo Vám nedá je rozvaha a zdravý úsudok pri trénovaní, lebo ako aj autori spomínajú i taká kosa ako je Valentino Rossi sa raz utne. Tak čo potom Vy? Preto nacvičujte s rozumom a najlepšie pod dohľadom skúseného borca, ktorý vidí na Vás aj tie chyby ktoré vy počas jazdy prehliadate. Čo ma na tejto publikácii najviac potešilo bola posledná kapitola venovaná praktickému užívaniu motocykla. V nej som našiel kopec užitočného, ako napr. čo si nezabudnúť na výlet, kde sa čo pred a po jazde kontroluje... Dokonca tu nájdete i "vreckového" pomocníka pri kúpe ojazdeného motocykla, čo sa asi začínajúcemu jazdcovi najviac hodí.

Na záver dodám. Je to milý darček, na dlhé zimné večery. Nenudí a je plná fotiek. Určite poteší nejedného z vás pod stromčekom, tak neváhajte a štuchnite príbuzného do rebier nech sa po nej poobzerá v kníhkupectvách.

Pekné Vianoce praje papaya.

Pridané: 15.12.2004 Autor: papaya Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »