Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1788 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26144
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15801)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10343)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyšperkovaný vojvoda - KTM 690 Duke R

 Zdieľať

Pridané: 11.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8068 [Novinky - Predstavujeme]

Ako sa dalo predpokladať ku KTM 690 Duke pribudla aj derivovaná verzia s označením R v názve. Čo nám teda namixovali rakúsky inžinieri do motorky s názvom KTM 690 Duke R?

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie KTM 690 Duke R v Miláne:

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5661 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - KTM

Hlavným ťahákom prezentácie KTM, bola beštia, ktorá im vraj unikla z vývojového centra. Dostala meno SuperDuke 1290 R prototyp, najsilnejší naháč v histórii KTM. Nechýbali ani menšie Duky a oslava titulov v takmer všetkých moto disciplínach.

 

Už na prvý pohľad sa od seba 690 Duke a jeho eRková verzia líšia. Nejde len o dravú kombináciu farieb oranžovej a bielej s všadeprítomným písmenom R ale aj o prídavný rám okolo motora či priesvitný kryt airboxu, ktoré dávajú KTM 690 Duke R krásny vzhľad v detailoch. KTM 690 Duke R váži aj napriek pridanému rámu okolo motora rovnako ako "obyčajná" KTM 690 Duke a to 149.5 kilogramu bez paliva. Samotný rám z chróm-molybdénových rúrok váži 9 kíl a zadná kyvka váži 4 kilá.

Motor ostáva rovnaký, kvapalinou chladený jednobuch o objeme 690 ccm. Jeho výkon však symbolicky stúpol o dva kone, teraz má maximálny výkon 51.5 kW pri 7.500 ot./min a maximálny krútiaci moment 70 Nm pri 5.500 ot./min. S anti-hoppingovou spojkou, plynom ovládaným systémom drive-by-wire a servisným intervalom 10.000 kilometrov iste poskytne dostatok adrenalínu svojmu majiteľovi. Spolu s koncovkou od Akrapoviča ulahodí uchu určite ešte viac.

Brzdy sú od Bremba. Vpredu nájdeme radiálne montovaný 4 piestikový strmeň zahryzávajúci sa do kotúča s priemerom 320 mm a vzadu je 240 mm kotúč a jednopiestikový strmeň. Aj KTM 690 Duke R sa dodáva so systémom ABS Bosch 9M+. ABS-ko má navyše mód s názvom Supermoto, ktorý ak aktivujete umožní vám zablokovať zadné koleso avšak predné bude stále pod dohľadom ABS-ka.

Odpruženie je značky WP avšak je modifikované a KTM 690 Duke R je vďaka tomu o 15 mm vyšší než neeRkový 690 Duke. Vpredu nájdeme upside-down 43 mm vidlicu, ktorá je plne nastaviteľná s oddeleným systémom tlmenia a pruženia. Plne nastaviteľný je aj zadný centrálny tlmič.

V skratke má KTM 690 Duke R oproti verzii bez písmena R:

  • Iné grafické spracovanie
  • Padací rám a chrániče
  • Plne nastaviteľné odpruženie
  • Upravenú ergonómiu (sedadlo pre jedného, iné stupačky, riadidlá...)
  • Výfukový systém Akrapovič
  • ABS systém s módom Supermoto
  • O 2 kone výkonnejší motor

Info & foto: www.ktm.com

Pridané: 11.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

KTM 690 Duke R 2013:

Foto:
KTM 690 Duke R 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:690 Duke R
Rok:2013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:690 ccm
Max. výkon:70.0 k (51.5 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:70 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:12.6:1
Vŕtanie x Zdvih:102 x 84,5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:149.5 kg
Výška sedla:865 mm
Rázvor:1466 mm
Svetlá výška:192 mm
Objem nádrže:14 l

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria