Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1943 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM 690 Duke Track 2012

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5728 [Bleskovky - Predstavujeme]

KTM pustila do predaja limitovanú edíciu KTM 690 Duke Track, biku ktorý je v podstate identický s motorkami na ktorých sa bude jazdiť European Junior Cup (EJC).

O European Junior Cup-e sme už písali:

16.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6534 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Predstavujeme: KTM 690 Duke European Junior Cup

Nový KTM 690 Duke sa posledný víkend predstavil v úprave pre European Junior Cup (EJC) - pretek pre mladých jazdcov v sedle identických motoriek na okruhoch serálu World Superbike.

 

Bude vyrobených 200 kusov tejto verzie Duka, s cenovkou pod 10.000 €. KTM 690 Duke Track nebude vyrobený s homologizáciou na cesty, jeho majiteľ sa na ňom legálne prevezie iba na uzavretom okruhu. Duke Track je však vybavený množstvom dielov z katalógu KTM Power Parts, na objednávku vyrobenými dielmi a aj sériové časti prešli nejakými úpravami. Výsledkom je zmenšenie váhy o 10 kg a nárast výkonu o 9 koní oproti sériovej KTM 690 Duke.

Zvýšený výkon je zabezpečený pomocou vyladeného výfukového systému od firmy Akrapovič, zmeneným systémom sania vzduchu a iná je aj vačková hriadeľ. K týmto zmenám bola potom na mieru doladená aj palivová mapa.

Čo sa týka zmeny ergonómie, tak o to sa postarali dielce z KTM Power Parts. Iné je sedadlo, stupačky a užšie riadidlá. O brzdenie predného kolesa sa postará radiálka od Bremba samozrejme bez ABS. Odpruženie je v réžii White Power. Samozrejme plne nastaviteľné, so zvýšením o 15 mm. Zaujímavý je aj údaj o spotrebe benzínu. KTM uvádza, že pri testoch na okruhu s týmto Duke-om dosiahli spotrebu 7 litrov na 100 kilometrov.

Info & foto ww.ktm.com

Pridané: 26.03.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »