Anketa:
Dakar 2013 s pozitívnym výsledkom aj pre Husqvarnu
ZdieľaťPridané: 23.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2632 [Šport - Rally]
Nedávno hlavné mesto Čile Santiago uvidelo finálovú slávnosť a ceremoniál odovzdávania cien v centre mesta, kde bolo umiestnené pódium a stupne víťazov pre účastníkov rally Dakar 2013. Slávnosti sa zúčastnili všetky tímy, ktoré dokončili rally , ktorá začala 5. Januára v Lime (Peru) a nakoniec sa dostala do Santiaga.
![]() |
K oslavám sa pripojil aj tím Husqvarna Speedbrain, ktorý bol jedným z hlavných protagonistov tohtoročného Dakaru. Bola to ich druhá oficiálna účasť na tomto podujatí. Celá rally odzrkadľuje množstvo práce, ktorá bola vykonávaná skupinami mechanikov počas preteku a taktiež aj prácu ktorá bola vykonaná v sídle firmy Husqvarna vo Varese (Taliansko). Obrovské úsilie a snaha sa dostavila tiež aj od súkromných jazdcov, ktorí pripravili svoje Husqvarny TE449 tak, aby boli schopné podujať sa a dokončiť tento skvelý pretek.
![]() |
Klaus Allisat, prezident Husqvarna Motorcycles: „Veľké ďakujem celému tímu Speedbrain Husqvarna Rallye team, našim továrenským jazdcom: Joan, Alessandro, Paulo a Matt, Bertimu Hauserovi a nakoniec každému, kto ťažko pracoval vo Varese, a za scénou v Stephanskirchen. Husqvarna vyhrala veľakrát a aj na toto umiestnenie je právom hrdá, obzvlášť keď táto účasť na Dakare bola len druhá. Sezóna 2012 bola pre značku Husqvarna veľmi významnou a úspešnou. Počas nej vyhral Barreda na stroji TE449RR Pharaons Rallye a na Rallye Morocco sa značka Husqvarna umiestnila druhá. Pre Dakar bol vytýčený jediný smer: „Vyhrať čo najviac ako je možné a to dosiahneme! Vyhrali sme štyri miesta zo štrnástich a siahli sme na dvanásť pódiových umiestnení. Tento sen sa stal skutočnosťou pre každého v tíme Husqvarna“.
![]() |
Berthold Hauser, vedúci projektu Dakar v BMW: „Na začiatok by som chcel povedať ako ma teší, že každý v tíme pridal ruku k dielu, urobil si svoj diel práce a dostal náš tím do Santiaga. Táto rally nie je náročná len pre vybavenie , ale je náročná hlavne na ľudí. Aj napriek tomu, že sme nedosiahli náš prvotný cieľ, zobrali sme si veľa aj z tohto preteku. Je to pretek, z ktorého získame také skúsenosti, aké nám iný pretek nemôže poskytnúť. Zapísali a zapamätali sme si všetko, čo by malo prínos pre našu ďalšiu účasť. Už teraz cítim očakávania a motiváciu na ďalší Dakar a iné nastávajúce udalosti. Všetky veci sú tak ako majú byť čo sa týka tímu, motocykla a jazdcov. Dal by som ruku do ohňa za Wolfganga Fischera, kvôli práci ktorú vykonal pri zostavovaní tohto skvelého tímu“.
![]() |
Pridané: 23.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tím Speedbrain Husqvarna Rallye je pripravený na Dakar 2013 - Redakcia
- Speedbrain Husqvarna Rallye Team je späť z Dakaru - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!