Anketa:
Tím Speedbrain Husqvarna Rallye je pripravený na Dakar 2013
ZdieľaťPridané: 05.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4002 [Bleskovky - Šport]
Speedbrain Husqvarna Rallye tím je pripravený na štart rallye Dakar 2013. Tím šéfuje Wolfgang Fischer, ktorý sa postaral hlavne o prípravu motocyklov na dnešné technické prehliadky a prípravu na samotný štart rallye.
Seriál článkov - Dakar 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2013 | Nasledujúci
Dnes bude odštartovaný pretek Dakar 2013, ktorý začína v Lime (Peru) a končí v meste Santiago v Chille 20. Januára. Plánovaná trasa meria 8000 kilometrov a je rozdelená na 14 etáp, pričom 4100 kilometrov sú špeciálky. 459 vozidiel a 189 motocyklov sa vydáva na túto fascinujúcu rallye už po piatykrát pod juhoamerickým slnkom.
![]() |
Tím pozostáva zo 16-tich členov deviatich národností. Tím zastupujú štyria oficiálni jazdci: Španiel Joan Barreda, Portugalec Paulo Goncalves, Talian Alessandro Botturi a Austrálčan Matt Fish. Všetci do jedného prešli technickými previerkami a skúškami. Sú pripravení na prvé účinkovanie na rallye, ktorá začína v Lime, pokračuje cestným úsekom dlhým 250km, a 13 kilometrovou špeciálkou. Toto je však len malá ochutnávka predtým ako budú vrhnutí do strašných dún a mäkkého piesku Peruánskej púšte.
Speedbrain Husqvarna Rallye tím je „nažhavený“ poslednými, úspechmi v sezóne 2012, ktorá vyvrcholila na Rally Faraónov, ktorú vyhral Joan Barreda. Jasným cieľom je aj teraz pódiové umiestnenie v Santiagu 20. Januára 2013.
Motocyklom každého jazdca tohto tímu je Husqvarna TE449RR, ktorá bola prepracovaná pre väčšiu odolnosť a zaujala pozornosť niekoľkých prominentných súkromných jazdcov ako Jordi Viladoms, ktorý sa zhostil role „špeciálneho klienta“. Bude tak sedlať jednu z Husqvarien TE449RR.
![]() |
Po prípravách, ktoré zabrali prakticky celý rok riaditeľ tímu poznamenal: „Celý tím, motocykle aj jazdci, sú pripravení na štart tohto obdivuhodného preteku. Včera sme otestovali motocykle posledný raz a dnes sú podrobené administratívnym prehliadkam. Jazdci sú vo svojej najlepšej forme, tím je ucelený a psychicky pripravený usadiť sa na prvých 14-tich miestach, čo by bolo pre nás veľkým úspechom.“
Pridané: 05.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Dakar 2013:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Speedbrain Husqvarna Rallye Team je späť z Dakaru - Redakcia
- Dakar 2013 s pozitívnym výsledkom aj pre Husqvarnu - Redakcia
- Špeciál pre Dakar - Honda CRF450 Rally - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!