ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: International Motorcycle Race Championship (IMRC) - šampionát pre krajiny V4

 Zdieľať

Pridané: 18.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4322 [Šport - Cestné Motocykle]

Máme tu rok 2013 a s ním aj novinky pre nasledujúcu motoristickú sezónu. Na základe veľmi úspešnej predošlej sezóny Slovenského pohára CPM a následného záujmu zo strany okolitých štátov, sme sa rozhodli pre usporiadanie šampionátu pre krajiny V4 pod názvom International Motorcycle Race Championship (IMRC).

IMRC2013 je šampionát dvojdňových podujatí, pod ktorým sa budú jazdiť nasledovné seriály pretekov:

  • Slovenský Pohár Cestných Pretekov Motocyklov SP CPM ( SSP 600,SBK )
  • Medzinárodné Majstrovstvá Slovenskej Republiky MMSR (125 SP,SSP 600, STOCK 600,STOCK 1000, SBK )
  • Maďarské Národné Majstrovstvá K2 ( SSP 600,SBK )
  • Medzinárodné Maďarské Majstrovstvá OB (125 SP,SSP 600, STOCK 600,STOCK 1000, SBK )

V prípade účasti viac ako 6 jazdcov z jednotlivých krajín CZ ,PL ,AT a IT, urobí Slovakia Racing agentúrne národné vyhodnotenie danej krajiny v rámci šampionátu IMRC .



LICENCIE

Pre slovenských jazdcov je na celý šampionát IMRC potrebné zakúpenie národnej licencie typu ,,B“, ktorá platí zároveň aj pre SP CPM a MMSR.

Licencia typu ,,A“ je potrebná len pre jazdcov, ktorí sa zúčastnia aj podujatia Alpe Adria.
Slovakia Racing na šampionát IMRC akceptuje medzinárodné aj národné licencie krajín
materskej národnej federácie (FMN) z CZ,PL, IT ,AT ,ako aj ostatných krajín EÚ.
Zahraničným jazdcom, ktorí nie sú držitelia licencie svojej krajiny, zabezpečí agentúra
Slovakia Racing licenciu typu ,,B“ aby sa mohli zúčastniť šampionátu a boli tak vyhodnotení ako slovenskí jazdci.
K zakúpeniu slovenskej licencie je potrebné,aby sa zahraniční jazdci preukázali potvrdením FMN,že nie sú vlastníkom inej licencie, ako aj súhlasom k vydaniu licencie.

TERMÍNY IMRC2013

dátum okruh
13.-14.04.2013 Slovakia Ring var.4
18.-19.05.2013 Hungaroring
TBA Pannoniaring ? / Brno?
03.-04.08.2013 Pannoniaring
07.-08.09.2013 Slovakia Ring var.1
12.-13.10.2013Slovakia Ring var.4

Viac info: www.slovakiaracing.sk/co-je-imrc/

Slovakia Racing

Pridané: 18.02.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »