Anketa:
Prestavba: Radical Ducati 7½ Sportiva
ZdieľaťPridané: 21.03.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 3730 [Technika - Úpravy motocyklov]
V poslednej dobe sme boli svedkami skôr úbytku nových modelov značky Radical Ducati, ktorá má svoju základňu v Španielsku.
Ako je jasné už z názvu, táto partia na čele s Pepom Rosellim a Reyesom Ramonom sa špecializuje na úpravy motocyklov Ducati. Madridská dielňa tentokrát prišla s niečím menej minimalistickým, ako bolo zvykom u predchádzajúcich modelov. Model je oveľa viac pretekársky orientovaný a výsledok stojí za to. Radical Ducati 7½ Sportiva postavený na základe slávnej Ducati 749R.
![]() |
Radical Ducati 7½ Sportiva |
Dizajn a technika
Celkovým dojmom model pripomína historické vintage modely značky. Do značnej miery to súvisí s tvarom a umiestnením svietidiel, ktoré vyzerajú, že boli priskrutkované naozaj rýchlym spôsobom. Ale naspäť k súčasnosti. Rám z uhlíkových vlákien firma Radical vyrobila sama, tlmiče dodali švédsky odborníci Ohlins a motocykel spomaľuje brzdový systém Brembo. Na modeli sú použité priehľadné krycie dielce motora a celok dolaďuje nízko posadený výfuk značky Spark. Súčasťou motocykla je aj tabuľka, že diely a motocykel bol vyrobený ručne.
![]() |
Svetlo |
![]() |
![]() |
Pridané: 21.03.2013 Autor: Vlcko Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- KTM predstavila úplne nový dvojtaktný Freeride 250R a upravený Freeride 350
- Konečne ľahké cestné enduro - CCM GP-450 Adventure
- Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter
- Prestavba: Ducati Monster „Flat track“
- Prestavba: Esordio od Ruote Rugginose
- Predstavenie: Soltador Cruiser od úpravcu Hamann
- Veľká fotogaléria: Predstavenie tímu Yamaha Factory Racing MotoGP 2013
- Predstavenie: Tím Yamaha Factory Racing pre MotoGP 2013
- Predstavenie: Ďalšie nové modely Harley-Davidson pre rok 2013
- Znovuzrodenie: Wakan Motorcycles sa vracia s novým menom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!