Anketa:
KTM predstavila úplne nový dvojtaktný Freeride 250R a upravený Freeride 350
ZdieľaťPridané: 03.09.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 9696 [Bleskovky - Predstavujeme]
Svetová premiéra úplne nového dvojtaktného motocykla KTM Freeride 250R prebehla v Taliansku. Dôvodom rozšírenia modelovej rady Freeride je chuť značky zvýšiť počet zákazníkov jazdiacich offroad, rozvíjať ich schopnosti, alebo im ponúknuť motocykel na zábavu. Ďalším zrejmým dôvodom rozšíriť radu Freeride o agilný dvojtakt, je vyplnenie medzery medzi závodne orientovanými modelmi EXC a nesúťažným štvortaktom Freeride 350.
Freeride 250R
Kombinácia šampiónskeho enduro know-how značky a ultraľahkého Freeride podvozku priniesli Freeride koncept, ktorý bol prvý krát prezentovaný pred dvoma rokmi. Stroj pre tých, ktorí nechcú súťažne zamerané enduro, teda niektorý z modelov EXC. „Maximálne off-road potešenie“ je však poslanie Freeride programu a preto technici KTM vzali originálny a úspešný koncept aby ho posunuli na novú a vyššiu úroveň.
KTM si je vedomá, že stále veľa jazdcov si užíva zvuk a pocit jazdy na dvojtakte, preto sa rozhodla nový, upravený a ľahší motor namontovať do ultra-ľahkého Freeride podvozku čím sa dosiahol odľahčený dizajn a väčšia agilita.
Motor
Motor je odvodený od konkurenčného modelu EXC250, avšak inžinieri stavili viac na príjemné dávkovanie výkonu než na čistú silu. Preto bol valec vybavený novým piestom s upravenou hlavou a takisto časovaným vstrekovaním paliva. Motor v neobmedzenom offroad režime v sebe skrýva 25 koní. Funguje však na palivo, v ktorom je pomer oleja a benzínu len 1:80, takže úplne eliminuje dymivosť typickú pre dvojtakty. Nepoužitím kompletného výfukového systému z EXC 250 sa tiež upravil charakter motora a zvýšila sa životnosť piestu, čo je dôležité pre tých, ktorí nejazdia závodne.
Výfuk
Model je vybavený novým, menej hlučným výfukom, nasmerovaným ďalej od kolesa, čo ale neuberá na celkovom dojme z motorky. Konštrukcia koncovky je upravená tak aby pomáhala charakteru motora.
Dvojtaktný Freeride je rovnako ako modely EXC homologizovaný do premávky s použitím špeciálneho obmedzovacieho kitu a preto je schopný vás doviezť všade, ale hlavne tam kde sa dostane len motorka.
![]() |
KTM Freeride 250 |
Freeride 350
Rakúska fabrika sa tiež pustila do úpravy už vyrábaného modelu s objemom 350 kubických centimetrov. Hlavnou zmenou je úprava prevodovky. Došlo k skráteniu prvých 5-tich prevodových stupňov a predĺženiu 6-teho, čo má pomôcť úspore paliva na dlhých a rovných bočných cestách. Zmeny vnútri štvortaktného motora sa týkali hlavne predĺženia životnosti.Obidva stroje majú širokú paletu KTM PowerParts, teda rozšírení, ktorými si môže zákazník upraviť výkon, vzhľad alebo podvozok. Dokonca je k dispozícií automatická prevodovka, alebo kit pre brzdenie ľavou rukou.
Zdroj: KTM.com
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | KTM |
Model: | Freeride 350 | Freeride 250R |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Enduro | Enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (2T) |
Objem: | 349.7 ccm | 249 ccm |
Max. výkon: | 24.48 k (18.00 kW) / ot. | 25.02 k (18.40 kW) / ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 57.5 mm | 66.4 x 72.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 250 mm | 250 mm |
Zdvih vzadu: | 280 mm | 280 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 210 mm | 210 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 120/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 99.5 kg | 92.5 kg |
Výška sedla: | 915 mm | 915 mm |
Rázvor: | 1418 mm | 1418 mm |
Svetlá výška: | 325 mm | 380 mm |
Objem nádrže: | 5.5 l | 5.5 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 09/2013 7 469,00,- EUR | Cena 09/2013 6 899,00,- EUR |
Pridané: 03.09.2013 Autor: Vlcko Zdieľať
Súvisiace články:
- KTM predstavuje v Les Comes nové endurá EXC 2017 - Awia
- Suzuki predstavila nový naháč Inazuma 250 - Awia
- Video: KTM Freeride 350 - naozaj malá, vrtká... Trial či enduro? - Awia
- KTM EXC enduro 2014 - V Kopernici sme vyskúšali endurá pre budúcu sezónu - Awia
- KTM CEE predstavila nové modely 2008 na slovenskej pôde - Cacao
- Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm - Awia
- Royal Enfield predstavil nový cruiser Meteor 350 pre 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Konečne ľahké cestné enduro - CCM GP-450 Adventure
- Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter
- Prestavba: Ducati Monster „Flat track“
- Prestavba: Esordio od Ruote Rugginose
- Predstavenie: Soltador Cruiser od úpravcu Hamann
- Veľká fotogaléria: Predstavenie tímu Yamaha Factory Racing MotoGP 2013
- Prestavba: Radical Ducati 7½ Sportiva
- Predstavenie: Tím Yamaha Factory Racing pre MotoGP 2013
- Predstavenie: Ďalšie nové modely Harley-Davidson pre rok 2013
- Znovuzrodenie: Wakan Motorcycles sa vracia s novým menom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!