Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1141 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 3729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 62% (2311)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 38% (1418)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM predstavila úplne nový dvojtaktný Freeride 250R a upravený Freeride 350

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 03.09.2013 Autor: Vlcko
Čitatelia: 6956 [Bleskovky - Predstavujeme]

Svetová premiéra úplne nového dvojtaktného motocykla KTM Freeride 250R prebehla v Taliansku. Dôvodom rozšírenia modelovej rady Freeride je chuť značky zvýšiť počet zákazníkov jazdiacich offroad, rozvíjať ich schopnosti, alebo im ponúknuť motocykel na zábavu. Ďalším zrejmým dôvodom rozšíriť radu Freeride o agilný dvojtakt, je vyplnenie medzery medzi závodne orientovanými modelmi EXC a nesúťažným štvortaktom Freeride 350.

Freeride 250R

Kombinácia šampiónskeho enduro know-how značky a ultraľahkého Freeride podvozku priniesli Freeride koncept, ktorý bol prvý krát prezentovaný pred dvoma rokmi. Stroj pre tých, ktorí nechcú súťažne zamerané enduro, teda niektorý z modelov EXC. „Maximálne off-road potešenie“ je však poslanie Freeride programu a preto technici KTM vzali originálny a úspešný koncept aby ho posunuli na novú a vyššiu úroveň.

KTM si je vedomá, že stále veľa jazdcov si užíva zvuk a pocit jazdy na dvojtakte, preto sa rozhodla nový, upravený a ľahší motor namontovať do ultra-ľahkého Freeride podvozku čím sa dosiahol odľahčený dizajn a väčšia agilita.

Motor

Motor je odvodený od konkurenčného modelu EXC250, avšak inžinieri stavili viac na príjemné dávkovanie výkonu než na čistú silu. Preto bol valec vybavený novým piestom s upravenou hlavou a takisto časovaným vstrekovaním paliva. Motor v neobmedzenom offroad režime v sebe skrýva 25 koní. Funguje však na palivo, v ktorom je pomer oleja a benzínu len 1:80, takže úplne eliminuje dymivosť typickú pre dvojtakty. Nepoužitím kompletného výfukového systému z EXC 250 sa tiež upravil charakter motora a zvýšila sa životnosť piestu, čo je dôležité pre tých, ktorí nejazdia závodne.

Výfuk

Model je vybavený novým, menej hlučným výfukom, nasmerovaným ďalej od kolesa, čo ale neuberá na celkovom dojme z motorky. Konštrukcia koncovky je upravená tak aby pomáhala charakteru motora.

Dvojtaktný Freeride je rovnako ako modely EXC homologizovaný do premávky s použitím špeciálneho obmedzovacieho kitu a preto je schopný vás doviezť všade, ale hlavne tam kde sa dostane len motorka.

 KTM Freeride 250
KTM Freeride 250

Freeride 350

Rakúska fabrika sa tiež pustila do úpravy už vyrábaného modelu s objemom 350 kubických centimetrov. Hlavnou zmenou je úprava prevodovky. Došlo k skráteniu prvých 5-tich prevodových stupňov a predĺženiu 6-teho, čo má pomôcť úspore paliva na dlhých a rovných bočných cestách. Zmeny vnútri štvortaktného motora sa týkali hlavne predĺženia životnosti.

Obidva stroje majú širokú paletu KTM PowerParts, teda rozšírení, ktorými si môže zákazník upraviť výkon, vzhľad alebo podvozok. Dokonca je k dispozícií automatická prevodovka, alebo kit pre brzdenie ľavou rukou.

Zdroj: KTM.com

Foto:
 KTM Freeride 350 2014 KTM Freeride 250R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:Freeride 350Freeride 250R
Rok:20142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:EnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (2T)
Objem:349.7 ccm249 ccm
Max. výkon:24.48 k (18.00 kW) / ot.25.02 k (18.40 kW) / ot.
Vŕtanie x Zdvih:88 x 57.5 mm66.4 x 72.0 mm
Palivový system:vstrekovaniekarburátor
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm250 mm
Zdvih vzadu:280 mm280 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:210 mm210 mm
Pneu vzadu:120/90-18120/90-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:99.5 kg92.5 kg
Výška sedla:915 mm915 mm
Rázvor:1418 mm1418 mm
Svetlá výška:325 mm380 mm
Objem nádrže:5.5 l5.5 l
Poznámka:
Poznámka:Cena 09/2013 7 469,00,- EURCena 09/2013 6 899,00,- EUR

Pridané: 03.09.2013 Autor: Vlcko pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Papajko

## # # # Přistoupí Fousáč k bankovní přepážce:
## # # # "Můžu si tady otevřít účet?
## # # # "Jaký typ účtu byste si tak, pane, představoval?", ptá se úřednice.
## # # # "To je snad jedno, kurva!"
## # # # "Pardon, pane? Zřejmě jsem se přeslechla!"
## # # # "Řek jsem, že je to kurva jedno! Prostě ňákej zasranej účet."
## # # # "Takové výrazy tady, pane, nemůžete používat!"
## # # # "Do prdele, jaký výrazy?!"
## # # # Dialog se ještě chvilku podobně rozvíjí, až úřednice ztratí
## # # # trpělivost a odejde pro manažera.
## # # # Manažer s ní přichází k Fousáčovi:
## # # # "Nějaký problém, pane?"
## # # # "Kurva, jakej problém. Akorát jsem vyhrál ve sportce zasranejch
## # # # dvaašedesát melounů a
## # # # chci si tu prostě otevřít jeden zajebanej účet!"
## # # # "Aha," usměje se mile manažer "a tahle stará píča vám kurví náladu,
## # # co?"
## # # #

Ďalšie vtipy »